۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۱۶۲۱۱
آیت الله علم الهدی:

جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب در پی دوقطبی کردن جامعه هستند

جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب در پی دوقطبی کردن جامعه هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب می‌خواهند کشور و جامعه را دوقطبی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جوار بارگاه مطهر رضوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به تبیین مصادیق تقوا در خطبه های نماز جمعه به مصادیق تقوا با توجه به دعای عرفه امام حسین(ع) اشاره کرد.

وی با بیان این که دعای عرفه جریان تربیتی از طریق دعا برای شیعیان است، گفت: ماه ذیحجه از بافضیلت ترین ماه ها است و ما باید در این ماه در انتظار روز عرفه باشیم که در این روز میقات حضرت موسی کامل شد لذا دعای عرفه، دعای دل دادگی به ذات حق بوده که سیدالشهدا در شب تکمیل میقات حضرت موسی این دعا را به ما تعلیم داده است.

آیت الله علم الهدی خود را در پیشگاه خدا حاضر دانستن را از جلوه های تقوا دانست و گفت: سیدالشهدا(ع) در فراز اول دعای ندبه به جریان عشق به خدا در دل ها و فوران دل دادگی به ذات حق که به صورت آتش زبانه کشیده را بیان کرده و می فرماید:«خدایا من را بنده ای قرار ده که عظمت و صلابت تو در بینش من چنان متجلی شود که از تو بترسم و گویا تو را می بینم، نتیجه این خشیت من را با تقوا سعادتمند گردان و با معصیت من را شقی نکن.»

امام جمعه مشهد با بیان این که امام حسین(ع) مصادیق تقوا را در دعای عرفه بیان می کند، اظهار کرد: براساس این دعای امام حسین(ع) تقوا در فکر روح و جان ما است، خداباوری بخشی از اعتقاد است و از نقطه ای شروع و به جایی می رسد که خدا را در همه کارها و عرصه های زندگی خود حاضر می بیند چنانچه امیرالمومنین(ع) فرمود:«من خدایی را که نبینم، عبادت نمی کنم.».

وی در ادامه با تسلیت شهادت امام باقر(ع)، اظهار کرد: سیره سیاسی اهل بیت(ع) راهبرد قطعی برای حرکت های سیاسی امروز ما است چون مقابله با ولایت از زمان پیامبر(ص) تا امروز تداوم داشته و همان جریان ها امروز در داخل و خارج با ولایت می جنگند.

آیت الله علم الهدی افزود: دشمنان ولایت از زمان پیامبر(ص) تا کنون از یک سنخ و عناصر قوی شیطان هستند، فرمانده همگی شیطان است و شگردها و مکر شیطان ضعیف است چون شیطان در کید خود نوآوری ندارد بنابراین اگر ما موضع گیری سیاسی دشمنان در برابر اهل بیت(ع) و نیز نحوه موضع و کیفیت دفاع اهل بیت(ع) در برابر دشمنان آن ها را بشناسیم از نوع دشمن و استکبار زمان خود باخبر می شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جریان ولایت ستیز از زمان پیامبر(ص) دو شگرد را پیگیری کرد، گفت: سکولارسازی دیانت یکی از این شگرد ها بود و این به این معنی است که اداره حکومت و سیاست شما ربطی به دین ندارد چون مردم اگر بخواهند سیاست و اداره کشور را از قرآن و دین بگیرند به سراغ اهل دین می روند در حالی که کسانی که سیاست را غصب کرده بودند، اهل دین نبودند بنابراین خلیفه اعلام می کرد که من نباید فقیه باشم، من مملکت را اداره می کنم اگر دین می خواهید به سراغ علی بروید.

وی افزود: شگرد دیگر ولایت ستیزان این بود که ولایت مداری و امامت را در برابر حکومت غاصب خود قرار داده و آن ها را به رقابت سیاسی بکشانند تا مردم بگویند این دو جریان منفعت طلب بوده و نزاع بر سر قدرت است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: الآن نیز همین است و می گویند جریان دین یک جریان و جریان لائیک و بی‌دینی یک جریان است و همه این‌ها برای قدرت به جان هم افتادند بنابراین جریان دین را به عرصه رقابت بکشانند که یا شکست بخورد و یا بالا بیاید.

امام جمعه مشهد به تلاش دشمنان برای دو قطبی کردن جامعه، گفت: جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب می‌خواهند کشور و جامعه را دوقطبی کنند، اگر بنا شد بنده عمامه به سر در تریبون نمازجمعه از حجاب حمایت  ‌کنم، اگر با لاابالی‌گری و بی‌بندوباری مبارزه می‌کنم، اما یک عده بی‌حجاب و افرادی که دنبال عیاشی و شهوت‌رانی هستند، یک قطب اجتماع شوند، جامعه دوقطبی می شود، جریان دین‌دار یک‌طرف و جریان لائیک نیز یک‌طرف قرار گرفته و به جان هم بیفتند و این خواسته دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: الان می‌گویند جریان دین یک جریان و بی‌دینی یک جریان هستند که برای قدرت در برابر هم قرار گرفته‌اند و در نتیجه ولایت در عرصه رقابت یا شکست بخورد یا بالا بیاید، جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب می‌خواهند جامعه را دوقطبی کنند، اگر بنا شد بنده عمامه به‌ سر که از حجاب حمایت می‌کنم بشوم یک قطب جامعه، یک عده عیاش بشوند قطب دیگر همان چیزی می‌شود که آن‌ها می‌خواهند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: امروز در مملکت هرچه حرف از شادی و نشاط، خوشی جوان، لاابالی‌گری و توسعه بی‌بندوباری‌ها، مبارزه با حجاب و قیود دینی و دین می‌شنوید، مربوط به این جریان شیطانی سیاسی است که می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند، برادران و خواهران حواستان جمع باشد، کنار بکشید بی‌دینی حاکم می‌شود و شما در برابر پیغمبر مسؤول هستید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نقشه هشام برای دو قطبی سازی جامعه در زمان امام باقر(ع)، گفت: هشام در تنزل شأن ولایت و کشاندن امام باقر (ع) به رقابت سیاسی به دو قطبی سازی جامعه متوسل شده بود که امروز نیز همین شیطنت ها وجود دارد و باید ریشه یابی شود که نقش آموزشی و راهبرد سازی برای امروز ما دارد.

وی با بیان اینکه برخی جریان‌های منفعت‌طلب می‌خواهند طرفداران ولایی یک طرف و جریان‌های ضد ولایی در برابر هم قرار گیرند، اظهار کرد: علت این که ائمه را می‌کشتند این بود که حاکمان در توطئه‌ها شکست می‌خوردند، امروز هم اگر آمریکا سخن از گزینه نظامی می‌زند، بیان این حرف اعتراف به شکست در توطئه‌هایش است./846/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات