۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۱۶۲۱۶

فلسطین پرونده شهرک‌سازی‌ها را به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داد

فلسطین پرونده شهرک‌سازی‌ها را به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داد
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور داد که پرونده شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور ارجاع کامل پرونده شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی را صادر کرد.

پایگاه خبری «العهد» گزارش داد که این دستور عباس شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) صادر شد و این اقدام در راستای مسائلی است که پیشتر درباره شهرک‌سازی به این دیوان ارجاع داده شده بود.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین با دستور عباس از «ریاض منصور» سفیر این کشور در سازمان ملل خواست که با رییس شورای امنیت، اقدامات لازم را که باید در برابر چالش‌های جدید رژیم صهیونیستی انجام دهد، مشخص کند.

المالکی از منصور خواست که در این زمینه با شورای سفرای عرب، کشورهای اسلامی، دبیر خانه جنبش غیر متعهد و اتحادیه آفریقا و با رایزنی با کشورهای عضو شورای امنیت این اقدامات را انجام دهد.

وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد که چالش جدید مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی، اعلام پروژه‌های شهرک‌سازی بیشتر است. کما اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سنگ‌بنای مرحله جدید در شهرک‌نشین «بیت ایل» را که در اراضی شهروندان شرق شهر «البیره» قرار دارد، را گذاشت.
وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که درباره نتایج این اقدام، و برای تکمیل روند حمایت از حقوق مردم فلسطین بر اساس حقوق بین‌الملل، گزارشی به محمود عباس ارائه خواهد کرد.

در همین راستا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، اقدام جدید نتانیاهو برای احداث 650 شهرک جدید در شمال البیره را محکوم کرد و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تخطی از تمامی خطوط قرمز دانست.

«نبیل أبو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که تداوم این اقدامات محرک و خصمانه و نادیده گرفتن حقوق بین‌الملل، مستلزم بررسی اتخاذ تصمیمهای عملی برای مقابله با این اقدامات است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات