۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۱۶۲۲۴
ائتلاف الفتح:

برای اخراج نظامیان تروریست آمریکا نیازی به تصویب قانون نیست

برای اخراج نظامیان تروریست آمریکا نیازی به تصویب قانون نیست
ائتلاف الفتح عراق با تأکید مجدد بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکا از عراق، تأکید کرد که این کشور هیچ نیازی به این نظامیان ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که عراق نیازمند تصویب قانونی برای اخراج نظامیان از این کشور نیست.

«همام التمیمی» نماینده ائتلاف الفتح تأکید کرد که در این زمینه، بغداد توافقی با واشنگتن دارد که تأکید دارد عراق هیچ نیازی به نیروی جنگی (خارجی) ندارد.

وی تصریح کرد که نخست وزیر، اختیار دارد که معین کند عراق به نیروی خارجی نظامی نیاز دارد یا خیر.

این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق می‌تواند اگر این کشور نیازی به مستشار نظامی داشته باشد، این درخواست را مطرح کند.

التمیمی اعلام کرد که مسؤولیت اخراج نیروهای خارجی از عراق بر عهده نخست وزیر عراق است و برای انجام آن، به هیچ قانونی نیاز نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد که ائتلاف الفتح مخالف حضور نیروهای خارجی در خاک عراق بوده و هست و در دوره بعدی مجلس، اقداماتی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در همین ارتباط، «عبدالله الخربیط» از رهبران ائتلاف «المحور الوطنی» عراق –وابسته به اهل تسنن- اذعان کرد که این ائتلاف مانع تصویب قانون اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق است.

الخربیط به المعلومه گفته بود که علت این اقدام ائتلاف مذکور، نیاز عراق به حضور نظامیان آمریکایی است.

وی اعلام کرد که «به حضور نظامی آمریکا در عراق نیاز داریم». این برای نخستین باری بود که یک رهبر از فراکسیون اهل تسنن عراق به چنین مسأله‌ای اذعان کرده بود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات