۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۱۶۲۲۶
حجت الاسلام حیدری فر:

سیره اهل بیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم | تقوا جامعه را از فساد دور می کند

سیره اهل بیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم | تقوا جامعه را از فساد دور می کند
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم، گفت: هدف از آفرینش انسان قرب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید حیدری فر استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تقوا در قرآن کریم گفت: یکی از واجبات نماز جمعه دعوت به تقوا است اما چون ائمه جمعه مطالب فراوانی برای ارائه دارند، سرفصلی در دعوت به تقوا ارائه می کنند.

وی افزود: بر اساس استعمال عرب و در آیات و روایات تقوا به معنای ترسیدن و پرهیز کردن نیست، یکی از مهم ترین دلیل ها بر این سخن آیه 56 سوره مدثر است، این آیه می فرماید خدا اهل تقوا و مغفرت است، آیا خدا می ترسد و پرهیز می کند، این که بگوییم خدا شایسته ترسیدن و پرهیز کردن است هم درست نیست چرا که خدا ارحم الراحمین است و باید به او نزدیک شویم.

استاد حوزه علمیه قم هدف از آفرینش انسان را قرب الهی دانست و اظهار داشت: معنای تقوا بر اساس قرآن کریم این است که انسان ایمان به غیب داشته باشد، اقامه و احیای نماز کند و انفاق از روزی های الهی داشته باشد؛ نماز زنده نماز با خاصیت است و جامعه را از فسادها دور می کند.

وی ادامه داد: تقوا به معنای مراقبت و محافظت است، اهل تقوا کسانی هستند که مراقب هستند که دچار لغزش و گناه نشوند، اگر فکر و دل انسان آلوده شود نمی تواند راه سعادت را به خوبی طی کند، انسان با تقوا باید مراقب باشد تا فکر و دل و عقاید او آلوده نشود.

حجت الاسلام حیدری فر با بیان این که باید سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم، ابراز داشت: یکی از اسوه های بزرگ تقوا امام باقر(ع) هستند که رسول گرامی اسلام(ص) لقب باقر العلوم را به ایشان دادند.

وی عنوان کرد: تقوا این است که اگر انسان اهانتی شنید و در شرایط خاصی قرار گرفت بتواند از زبان و اعضای خود محافظت کند تا آلوده به گناه نشود؛ بنابراین باید تقوا را در خود تقویت کنیم تا بتوانیم به مقامات عالی معنوی برسیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات