۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۶۲۲۷
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور:

طلاب بسیجی به یک تشکل منسجم و مرتبط با بیانیه گام دوم تبدیل شوند

طلاب بسیجی به یک تشکل منسجم و مرتبط با بیانیه گام دوم تبدیل شوند
ظهیری با بیان اینکه طلاب و مبلغان بسیجی به یک تشکل منسجم و مرتبط با بیانیه گام دوم تبدیل شوند، گفت: دشمن شناسی در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز در دومین روز از برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی «نقش مبلغین در گام دوم انقلاب» که با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در دانشکده حضرت زینب(س) برگزار شد، گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی «نقش مبلغین در گام دوم انقلاب» تشکل فعال و سراسری ملی مبلغان بسیجی شکل خواهد گرفت تا در گام دوم انقلاب فتح بابی در تحقق اهداف موردنظر باشد.

وی خوانش و بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب را یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران با بازخوانی و توجه به محورهای 7 گانه بیانیه بهتر می توانند در تحقق مطالبات رهبری نقش آفرین باشند.

ظهیری با استناد به آیات و روایات شرط فلاح و رستگاری انسان ها را تزکیه نفس بیان کرد و گفت: هدف از بعثت پیامبراکرم(ص) نیز تحقق همین امر بوده از این رو است که در کلام اهل بیت(ع) آمده «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ‌ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ » چرا که نفع و ضرر جامعه اسلامی در کلام ائمه اطهار(ع) تبیین می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: بنابراین رجوع به فقیه در عصر غیبت به نفع اسلام و مسلمانان است و دیگر اینکه انسان باید به فقیهی رجوع کند که زمینه فلاح و رستگاری را برای او به ارمغان بیاورد، لذا هدف از بعثت انبیای الهی زمینه سازی برای فلاح و رستگاری انسان ها بوده است.

وی با بیان اینکه فلاح و رستگاری در دوقالب برای انسان ها بیان شده است، ابراز کرد: یکی از آن راه ها روش صحیح تعلیم است؛ در آیات الهی تزکیه قبل از تعلیم بیان شده زیرا کسانی می توانند روش صحیح تعلیم را پیدا کنند که ظرفیت دریافت آن روش صحیح را داشته باشند.

ظهیری با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه صراط و هدایت برای همگان است، اظهار داشت: تنها کسانی هدایت می شوند که با تزکیه نفس بتوانند قابلیت و ظرفیت دریافت هدایت الهی را کسب کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه بیان داشت: زمانی که در یک زمین مقدمات بذرافشانی و ثمردهی انجام می شود کشاورز می تواند انتظار به بار نشستن محصولش باشد در غیر این صورت انتظار بی فایده است؛ مقدمات در بیاینه گام دوم انقلاب به زمانی اشاره می شود که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود و معظم له وضعیت قبل از انقلاب را مورد بررسی قرار می دهند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به ایثار و فداکاری شهدا اشاره می کنند و خون پاک آنان را مقدمه ساز پیروزی انقلاب اسلامی و باز شدن درهای رحمت الهی می دانند همچنین در این بخش اشاره به یک جاهلیت اولی می کنند که ملت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به آن مبتلا بودند همچنین در فرازی از این بیانیه مردم را نسب به جاهلیت اخری هشدار و بیم می دهند.

ظهیری در ادامه ابراز کرد: با توجه به بیم و امیدی که در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد ما باید بتوانیم آینه نگاری داشته باشیم اگر این نگاشت توسط امام راحل آغاز شد برای این بود که یک عده ای تربیت شدند؛ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور به بحث تشکل سازی یعنی همان ایجاد شبکه بزرگ فعال مبلغات نافذ مرتبط که بتوانند با هم کار کنند، تاکید دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه مردم با پیروزی انقلاب اسلامی جای ولایت را از خلافت جدا کردند، گفت: انقلاب اسلامی آمد تا مردم بفهمند که هر حاکم و حاکمیتی اولی الامر نیست؛ در دنیا کسانی که زمین وجودشان پاک است و زاهد هستند بسیار اندک‌اند، بیش از انقلاب همین اندک جمعیت قیام کردند و انقلاب را به پیروزی را رساندند.

وی با اشاره به اوضاع و شرایط جامعه بعد از پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: بعد از پیامبر(ص) مردم اهل قرائت قرآن بودند و قرآن را ترک نکردند اما بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی از ایشان عدول کردند و جامعه اسلامی با حصر و جایگاه خالی امام در حاکمیت اسلامی مواجه شد.

ظهیری با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب باید دشمن شناسی در ابعاد مختلف صورت بپذیرد، ابراز کرد: تقویت روحیه اطاعت از ولی فقیه امروز لازم و‌ ضروری است؛ امروز برخی افراد که ادعای روشنفکری دارند با ورود به زمین دشمن می گویند آیا می شود از ولی فقیه انتقاد کرد!

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید براینکه طلاب و مبلغان بسیجی باید به یک تشکل منسجم و مرتبط با بیانیه گام دوم تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: زمانی که معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب وضعیت کنونی را مورد بررسی قرار می دهند اشاره به مسائل اقتصادی، اجتماعی و غیره دارند و سپس سخن از سبک زندگی به میان می آوردند چرا که ابتدا باید شرایط و مقدمات ایجاد سبک زندگی اسلامی در جامعه محقق شود./813//202/خ

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات