۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۶۱۶۲۳۵
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

باید روزنه های نفوذ دشمن و شیطان را ببندیم | از وادی شکر خارج نشویم

باید روزنه های نفوذ دشمن و شیطان را ببندیم | از وادی شکر خارج نشویم
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شناسایی در عملیات ها حرف اول را می زند، گفت: انسان باید بداند که دشمن کیست و از چه روزنه ای قصد نفوذ دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم معصومه(س) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، یکی از امور مهم و خطیر در مسیر بندگی خدا را دشمن شناسی دانست و گفت:  شیطان دشمن قسم خورده و آشکار انسان است و می خواهد انسان را از مسیر صراط مستقیم فاصله دهد.

وی افزود: انسان باید نسبت به روزنه های نفوذ و ابزار انحراف شیطان شناخت لازم را داشته باشد و در برابر آن بایستد، شیطان با ابزار خود می خواهد بر انسان مسلط شده و او را منحرف کند از این رو شناخت روزنه ها و ابزارهای شیطان بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شناسایی در عملیات ها حرف اول را می زند، اظهار داشت: انسان باید بداند که دشمن کیست و از چه روزنه ای قصد نفوذ دارد و با چه ابزار و عدواتی درصدد اقدام است، اگر انسان این موارد را بداند می تواند بر شیطان مسلط شود و راه راه نفوذ شیطان و دشمن به خودش را ببندد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: چون خداوند متعال شیطان را راند و رجیم شد، شیطان قسم یاد می کند که بندگان را از صراط مستقیم منحرف کند، پیامبر اکرم(ص) فرمود که صراط مستقیم من و اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ابراز داشت: شیطان از مواضع مختلف به انسان حمله می کند تا بندگان را از بندگی و شکر خدا دور کند و به وادی شرک خفی وارد کند تا همیشه قسمت خالی را ببینند و به قسمت پر مسائل توجهی نداشته باشند.

وی عنوان کرد: یقینا داشته ها و نعمات ما بیش از نداشته ها است اما شیطان می خواهد این مسأله را تغییر دهد تا شکر الهی به جا آورده نشود، اگر انسان مستمرا شاکر خداوند باشد در امورات مادی و معنوی توفیقات خاصی پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هم و غم شیطان این است که با بزرگ نمایی ابتلائات و کوچک نشان دادن نعمت ها انسان را از مسیر شکر خارج کند، یکی از تلاش های انسان این است که آخرت را در نگاه انسان بی اهمیت جلوه دهد.

وی اضافه کرد: حربه دیگر شیطان جمع آوری مال بدون توجه به واجبات مالی و کمک به دیگران است، فاسد کردن دین انسان به وسیله تبدیل حق و باطل و هدایت و ضلالت حربه دیگر شیطان است، همچنین شیطان شهوت را بر عقل غلبه می دهد که شهوت الزاما جنسی نیست بلکه زیاده خواهی ها بر انسان غلبه پیدا می کند و اجازه نمی دهد انسان در مسیر بندگی قرار گیرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات