۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۱۶۲۴۱
امام جمعه موقت کاشان:

نداشتن سوء ظن به دیگران از علائم ایمان است

نداشتن سوء ظن به دیگران از علائم ایمان است
حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از ابزارهای ایمان را عدم سوء ظن نسبت به یکدیگر دانست و گفت: حس بدبینی و سوء ظن نسبت به دیگران یکی از عوامل تشویش ذهن انسان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۸ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند دراین آیه می‌فرماید، «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» همه قلب‌ها درهمه زمان‌ها و مکان‌ها و تحت همه شرایط تنها با یاد خدا آرام می‌گیرد.

وی افزود: اگر برخی عوامل سبب تشویش و نگرانی و اضطراب انسان می‌شود اما در نقطه مقابل آن ذکر خدا سبب آرامش انسان می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار حس بدبینی و سوء ظن نسبت به دیگران را یکی از عوامل تشویش ذهن انسان دانست و گفت: کسی که به خدا ایمان دارد مومن است و کسی که به خدا توجه داشته باشد و چشم خود را به روی جاذبه های فریبنده دنیا ببندد خدا به او کمک می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند بندگان خودش را دوست دارد و برای همین است که نمی‌خواهد بندگانش نسبت به یکدیگر سوء ظن داشته باشند، از این رو یکی از ابزار ایمان عدم سوء ظن نسبت به یکدیگر است.

امام جمعه موقت کاشان یکی از عوامل سوء ظن به دیگران را بدبینی به دیگران دانست و گفت: انسانی که ایمان واقعی و معرفت توحیدی دارد سوء ظن به دیگران نخواهد داشت و رفتار و کردار دیگران را مثبت ارزیابی خواهد کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی دیگر از عوامل پریشانی و اضطراب را دلبستگی به ظواهر و جاذبه‌های دنیا دانست و افزود: انسان‌های مادی گرا گرفتار و در بند و اسیر جاذبه‌های دنیا هستند و همیشه در نگرانی و اضطراب قرار دارند و انسان دنیا پرست هیچگاه آرامش ندارد.

وی افزود: انسان‌های توحید محور آشنا به معارف دین و معتقد به حقایق دین اعتقاد دارند مومن واقعی همیشه آزاده و حر است، از این رو انسان دنیا پرست و گرفتار زرق و برق دنیا آزاده نیست و گرفتار قید و بند دنیا است.

امام جمعه موقت کاشان ترس از مرگ را یکی دیگر از عوامل اضطراب دانست و گفت: انسان علاقه‌مند به دنیا از مرگ هراس دارد و مادی گرا‌ها که به آخرت و قیامت اعتقاد ندارند و مرگ را پایان آرزو‌ها می‌دانند از جمله صهیونیست‌ها که عمر هزارساله می‌خواهند از مردم فلسطین که شهادت طلب هستند و از مرگ ترس ندارند وحشت دارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه انسان مومن مرگ را پایان زندگی نمی‌داند، ابراز کرد: انسان‌های مومن مرگ را تولدی دیگر و آغاز زندگی در یک جهان گسترده‌تر و وسیع‌تر و پلی برای عبور و آزادی از زندان دنیا می‌داند.

وی جاهل بودن به حقیقت مرگ را یکی از عوامل ترس از مرگ دانست و افزود: اسلام تصویر زیبایی از مرگ دارد و نباید از مرگ ترسید مگر اینکه انسان گناهکار باشد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات