۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۱۶۲۴۵
حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی:

اسلام به دنبال نجات انسان ها از زوال و گمراهی است

اسلام به دنبال نجات انسان ها از زوال و گمراهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام به دنبال نجات انسان ها از زوال و گمراهی است، گفت: مهمترین وظیفه شیعیان فراهم کردن زمینه ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی، استاد حوزه علمیه به مناسبت شام شهادت امام محمدباقر(ع) در مسجد غدیرخم گفت: دنیا عالم تکامل است.

وی با اشاره به اینکه هدف از خلقت و آفرینش موجودات تکامل آنان بوده است، ادامه داد: مسأله تکامل علاوه بر ظاهر و‌ مادیت در باطن و معنویت عالم نیز ساری و جاری است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با اشاره به اینکه دین علاوه بر ظاهر دارای باطنی محکم است، ابراز کرد: باطن دین به صورت مستقیم به خداوند وصل است برای همین اصل محکمی دارد؛ دین نیز از اصل تکامل مستثنی نیست و برای رسیدن به کمال باید 5 مرحله را طی کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مراحل تکامل به صورت تدریجی صورت می پذیرد، ابراز کرد: دین اسلام با توجه به شرایط به صورت تدریجی بر امت ها نازل شد و اسلام جامع ترین و‌ کامل ترین دین در میان ادیان آسمانی به شمار می رود.

وی با بیان  این مطلب که اسلام نیز دارای مراحل تکامل است، گفت: ظهور، یکی از مراحل تکامل دین اسلام بود که توسط بعثت پیامبراکرم(ع) و علنی کردن دین الهی محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با بیان اینکه غدیر کمال اسلام در عالم معنا بود، اظهار داشت: باطن دین اسلام در روز غدیر کامل و بقای اسلام با عاشورای حسینی تضمین شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی اضافه کرد: مرحله دیگر کمال اسلام تبیین دین است که توسط امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) انجام شد؛ این دو بزرگوار در تمام ابواب دین اسلام را با تربیت چهارهزار شاگرد تبیین کردند.

استاد حوزه علمیه درخصوص مرحله پایانی تکامل دین، گفت: خداوند وعده داده تنها دین اسلام است که می‌تواند جوامع بشری را اداره کند و آنان را به سعادت دنیوی و اخروی برساند و این زمانی محقق می شود که دین اسلام در عینیت جامعه جاری شود و این امر با ظهور امام زمان(عج) محقق می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت فراهم کردن زمینه برای ظهور است تا اسلام به کمال خود برسد چرا که اسلام به دنبال نجات انسان ها از زوال و گمراهی است./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات