۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۶۲۴۷
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:

هیچ قانونی به مترقی بودن قوانین شیعی وجود ندارد

هیچ قانونی به مترقی بودن قوانین شیعی وجود ندارد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ دینی این همه از نظر اخلاقی، معارف و جهان بینی مطلب ندارد و فرهنگ هایی را تشیع به جهان ارائه داده است و چه قدر پر محتوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شام شهادت امام محمدباقر(ع) با حضور آیت الله مرتضوی شاهرودی، آیت الله موسوی شاهرودی، آیت الله مروارید و تنی چند از علمای مشهد و قم شب گذشته در بیت حاکم شرع سابق دادگاه های انقلاب مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به انواع توحید خداوند، گفت: توحید ابعاد گسترده داشته و همه اصول دین توحید است، توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید در ربوبیت، توحید در خالقیت، توحید در استعانت، توحید در رازقیت، توحید در خالقیت و توحید در ولایت از انواع توحید است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حاکمیت تنها در اختیار خداوند است، ابراز کرد: مسلمان مقید به این است که والی و مولای او خدا باشد و هر ولایتی در مقابل ولایت الله باشد، ولایت طاغوت و در رده ولایت شیطان است همچنین ولایت پیامبر(ص) و ائمه در ذیل ولایت خدا است و اگر متابعت از امام باقر(ع) می شود چون ایشان را پیامبر(ص) و پیامبر را خدا معرفی کرده است و به ولایت الله برمی گردد، شیعه معتقد به توحید الهی در همه ابعاد است.

کارشناس مذهبی با بیان این که هر ولایتی و هر حاکمیتی در هر کشوری باید به حاکمیت الهی برگردد، ابراز کرد: حتی حاکمیت افرادی که خوب هستند اگر مخالف دستور الهی باشد، حاکمیت ندارد.

وی اطاعت از فقیه را نیز در ذیل پیروی از امام صادق(ع) عنوان و ابراز کرد: فقیه از نظر حکمی ولایت دارد و حجت است و چون بر مبنای کتاب و سنت حرف می زند از ایشان اطاعت می کنیم همچنین اگر در مسائل تقلیدی از مرجع، تقلید می کنیم در حقیقت از امام صاد(ع) پیروی می کنیم و پیروی از ایشان نیز پیروی از پیامبر(ص) است و اطاعت از پیامبر(ص) نیز اطاعت از خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که  قانون گذار واقعی خدا است، اظهار کرد: قانون فقط قانون الهی است و همه قوانین در پرتو این قانون الهی باید باشد، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر نیز قوانین خود را در ذیل قوانین الهی باید وضع کنند برای همین است که باید قوانین مجلس به تأیید شورای نگهبان رسیده و فقها مطابقت آن را با قانون الهی بررسی کنند.

کارشناس مذهبی پیروی از هوای نفس و نیز پیروی از دیگران را شرک دانست و گفت: اطاعت از دیگران و نیز اطاعت از هوای نفس در حقیقت اطاعت از غیر خدا است، مولای واقعی خدا است و خدا پیغمبر(ص) را مولا قرار داده است و ایشان نیز علی(ع) را  و امیرالمومنین(ع) نیز امامان بعد از خود را مولا قرار داده است و همه این ها تابعیت از خداوند دارند چون حاکم محض خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: محبت واقعی باید در تابع محبت پیامبر(ص) باشد و اگر امروز ما بعد از 1400 سال ارادت به امام باقر(ع) داریم، به واسطه دستور خدا است، اگر ائمه نبودند، با هجمه هایی که به اسلام شد، اسلام نابود می شد اما ائمه اطهار سپر در برابر تهاجمات داخلی و خارجی بود همچین مرجعیت علمی ائمه مشخص بود و از نظر ما اتصال ولایت به وسیله فرموده پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که هیچ قانونی به مترقی بودن قوانین شیعی وجود ندارد، گفت: هیچ دینی این همه از نظر اخلاقی، معارف و جهان بینی مطلب ندارد و چه فرهنگ هایی را تشیع ارائه به جهان داده است و چه قدر پر محتوا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به روایتی از امام باقر(ع) در خصوص امر دین در دنیا اشاره و ابراز کرد: امام باقر(ع) فرمود:«تفقه در دین داشته باشید، افراد بصیر بار آیید و در مقابل گرفتاری ها مقاوم باشد همچنین خرج و دخل شما درست انجام شود.»/864/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
امیر خاکراه
ارسال نظرات