۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۶۲۶۷
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی:

دعای عرفه در ۲۳ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

دعای عرفه در ۲۳ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری دعای پرفیض عرفه در ۲۳ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دعای پرفیض عرفه در 23 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

وی با بیان اینکه دعای عرفه فردا در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند قرائت می‌شود گفت: عرفه یکی از روزهای خاص بوده که دارای فضائل بی شماری است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: عرفه یکی از روزهای با راز و نیاز بوده که بستر اجابت دعا در این روز مهیا است و در این دعا تضرع به ذات اقدس الهی وجود دارد.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: دعای عرفه دارای مضامین عارفانه و مهمی است که انسان‌ها نیز به فهم عمیق آن به مقام‌های بالای بندگی دست می‌یابد.

وی ادامه داد: آشنایی بیشتر مردم با مکان‌های زیارتی و امامزادگان و تقویت روحیه معنوی نوجوانان و جوانان یکی از اهداف برگزاری این مراسم است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از روز عرفه تا روز عید غدیر به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده که در این راستا نیز ویژه‌ برنامه‌هایی با حضور مبلغان بومی و غیربومی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: برگزاری جشن ولایت و برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه استان است./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات