۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۱۶۲۸۸

معترضان الجزائر برکناری عناصر دوره «بوتفلیقه» را خواستار شدند

معترضان الجزائر برکناری عناصر دوره «بوتفلیقه» را خواستار شدند
هزاران نفر از مردم الجزائر با برگزاری تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای آن خواستار برکناری عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از دولت شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم الجزائر با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در بیست‌و پنجمین جمعه متوالی خواستار برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از دولت و اجرای نافرمانی مدنی شدند.

تظاهرات‌کنندگان در دو میدان «موریس أودان» و «البرید المرکزی» پایتخت الجزائر تجمع کرده و در میان حضور گسترده نیروهای امنیتی شعارهایی علیه دولت سر دادند.

همچنین تظاهرات‌های مشابهی در شهرهای تیارت، بجایه، تیزی وزو، قسنطینه، وهران و غیره برگزار شد.

هفته گذشته نیز برخی معترضان خواستار نافرمانی شده و شعارهایی در مخالفت با دعوت دولت به گفت‌‌وگو سر دادند.

برگزاری این تظاهرات در حالی است که روز پنجشنبه گذشته «احمد قاید صالح» در سخنانی گفت که خواسته‌های معترضان محقق شده است.

تظاهرات‌کنندگان همچنین شعارهایی علیه «کریم یونس» هماهنگ‌کننده کمیته گفت‌وگو که دولت الجزائر برای مشورت جهت تعیین شروط انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تعیین کرده است، سر دادند.

از جمله این شعارها عبارت بود از: «گفت‌وگو با گروهک‌ها نه»، «ملت خواهان استقلال از استعمار سرکوبگر و اقتصادی است»، «زندانیان را آزاد کنید».

از زمان استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» در تاریخ ۲ آوریل گذشته که تحت فشار افکار عمومی صورت گرفت، مردم الجزائر خواهان برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از جمله «عبدالقادر بن صالح» رییس‌جمهور انتقالی، «نورالدین بدوی» و «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک هستند.

پیش از این قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری چهارم جولای برگزار شود اما به دلیل آنکه هیچ کس برای این انتخابات نامزد نشد، این انتخابات به زمان دیگری موکول شد و دوره ریاست‌جمهوری بن صالح نیز تمدید شد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات