۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۱۶۲۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

انجمن یاوران وقف غدیر ظرفیت مناسبی برای خودگردانی مناسبت‌های غدیری است

انجمن یاوران وقف غدیر ظرفیت مناسبی برای خودگردانی مناسبت‌های غدیری است
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی و فعالیت انجمن یاوران وقف غدیر در استان، ظرفیت مناسبی برای تأمین هزینه‌ها و خودگردانی ویژه‌برنامه‌های مرتبط با غدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست بنیاد غدیر خراسان شمالی، با تأکید بر برگزاری شایسته ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در این راستا در اماکن مختلف و امامزاده‌های شاخص سطح استان جشن‌های دهه امامت و ولایت به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم مناسبت‌های غدیر در این دهه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اضافه کرد: به مدت پنج سال است مراسم روز عید غدیر در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود که در این مراسم سادات و خدام صبح اول وقت حضور دارند و بعد به کاروان پیاده‌روی غدیر ملحق می‌شوند.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه در راستای تقویت و تبیین جایگاه غدیر انجمن یاوران وقف در استان با محوریت غدیر راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: در این زمینه تاکنون بالغ بر 30 میلیون تومان جمع‌آوری شده و تلاش می‌شود تا اندک‌اندک ویژه‌برنامه‌های غدیر به‌صورت خودگردان برگزار شود.

وی با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با استفاده از کمک خیران و مردم در روز عید غدیر، اظهار کرد: باید در ویژه‌برنامه پیاده‌روی عید غدیر این موضوع به مردم اعلام شود تا از این محل هم فرهنگ غدیر گسترش یافته و هم فرصتی برای آزادی شمار بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد فراهم شود.

بیدکی، نماینده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به برنامه‌های سپاه استان در دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: بازسازی غدیر در دستور کار سپاه استانی بوده و امسال در پنج شهرستان استان بازسازی صحنه غدیر با استفاده از ظرفیت هنرمندان و سایر پتانسیل‌های موجود اجرایی می‌شود.

وی افزود: پارسال ویژه‌برنامه بازسازی غدیر در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد؛ اما امسال در بجنورد و چند شهرستان دیگر استان هم برگزار می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات