۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۶۳۰۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

خطبه غدیر منشور اعتقادی شیعه از غدیر تا ظهور است

خطبه غدیر منشور اعتقادی شیعه از غدیر تا ظهور است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: خطبه غدیر منشور اعتقادی برای شیعه از غدیر تا ظهور است؛ ازاین‌رو باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست بنیاد غدیر استان، با تأکید بر برگزاری شایسته ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: غدیر محور وحدت است؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم خروجی محتوایی برنامه‌های این ایام این موضوع باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مباحث عمیق مطروحه در خطبه غدیر، اظهار کرد: در خطبه غدیر 25 مرتبه در رابطه با حکومت حضرت مهدی (عج) صحبت شده؛ ازاین‌رو شایسته است به این مباحث ورود محتوایی و تبیینی داشته باشیم.

وی با تأکید بر تبیین و ترویج معارف والای مطرح شده در خطبه غدیر در بین اقشار مختلف مردم، افزود: در این راستا باید با استفاده از متن خطبه غدیر در طول هفته غدیر و دهه امامت و ولایت به مردم آگاهی بخشی کرده و برای آن‌ها محتوا سازی کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با تأکید بر ضرورت تبیین مفاهیم خطبه غدیر در جامعه، از مسئولان استانداری خراسان شمالی خواست تا برگزاری جلسات تدبر در خطبه غدیر به ادارات و نهادها ابلاغ شود تا دستگاه‌ها و نهادهای استانی بیش از پیش به این موضوع ورود کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: واقعیت این است که علی‌رغم معارف والای مطروحه در خطبه غدیر، به نظر می‌رسد هنوز این خطبه آن‌گونه که شایسته و بایسته است جا افتاده نیست؛ در حالی که منشور اعتقادی برای شیعه از غدیر تا ظهور است.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه این آمادگی را دارد که جلسات تدبر در خطبه غدیر را برای نهادها و ادارات برگزار کرده و اقدام به اعزام استاد متخصص برای ارائه مطالب آن به کارمندان و کارکنان دستگاه‌ها کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: وقتی رسول گرامی اسلام در روز غدیر می‌فرمایند حاضران به غایبان و پدران به فرزندان پیام غدیر را تا قیامت برسانند، یکی از مصادیق آن تبیین و ترویج مفاهیم خطبه غدیر در بین اقشار مختلف مردم است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات