۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۱۶۳۰۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

ضرورت بسیج همگانی رسانه ها برای احیای غدیر

ضرورت بسیج همگانی رسانه ها برای احیای غدیر
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که برنامه های شادی اهل بیت(ع) در کشور کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد از رسانه ها خواست برای احیای مهمترین عید سال بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر شنبه در نشست خبری کاروان شادی غدیر که با عنوان «از غدیر تا ظهور» در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، با بیان این که در کشور ما متأسفانه برای روز غدیر کم گذاشته می‌ شود، گفت: مطابق روایات ما ید غدیر از پر اهمیت ترین اعیاد و روزهای تاریخ دین اسلام محسوب می‌ شود.

وی با اشاره به این که اهمیت ماه مبارک رمضان و شب های قدر بر کسی پوشیده نیست، افزود: امام رضا(ع) فرمود: در روز عید غدیر خداوند دوبرابر ماه رمضان و شب های قدر می‌ آمرزد و گناه شصت سال زن و مرد مؤمن را می‌ بخشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: وقتی برای روز حضرت علی اصغر(ع) برنامه شیرخوارگان گذاشته می‌ شود و رسانه های داخلی و بین المللی برای پوشش آن بسیج می‌ شوند که البته کاری لازم است، چرا رسانه های ما برای عید غدیر که هویت دین و مکتب ما است کاری نمی‌کنند؟ از این رو تبلیغ غدیر باید توسط رسانه ها جا بیافتد.

وی بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: واجب است بر غایبان که به حاضران و بر پدران که به فرزندان خود پیام غدیر را ابلاغ کنند، ولایت اولین چیزی است که در روز قیامت از انسان سؤال می‌ شود؛ هرکس برای غدیر کاری نکند موجب خاری اهل بیت(ع) شده است در حالی که حضرت زهرا(س) برای غدیر جان خود را فدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های شاد پانزده روزه در کشور به مناسبت دهه ولایت گفت: ما باید برای غدیر حداقل 15 روز از عید قربان تا روز مباهله کار کنیم که حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در قم و حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس پای کار آمده اند و در این چند شب برنامه های باشکوهی دارند و در هر دو آستان قم و مشهد هر شب به دو نفر جایزه کربلا اعطا می‌ شود و امید داریم همه مساجد و تکایا پانزده شب حداقل برنامه شادی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم احیای کاروان های غدیر گفت: از طرف عتبه مقدسه علویه هرکاروانی که جمعیت قابل اعتنایی داشته باشند پرچم حرم مقدس امیرالمؤمنین(ع) هدیه می‌ شود و در پایان کاروان حرکت شادی یک نفر حداقل و اگر جمعیت بیشتری داشته باشند تعداد بیشتری جایزه کربلا اعطا می‌ شود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: عیدی دادن از جمله مناسک عید غدیر است، عیدی دادن ربطی به سید و غیر سید ندارد چراکه در این روز باید دل هر زن و هر مرد مؤمنی مطابق روایات شاد باشد، لباس نو پوشیدن و دید و بازدید کردن از دیگر اعمال این روز است؛ همین طور اطعام، نماز خواندن، دعای روز غدیر، زیارت غدیریه و روزه گرفتن نیز بسیار ثواب دارد.

وی تأکید کرد: ما برای فرزندان خود جشن تولد می‌ گیریم اما چقدر برای عید غدیر کار کرده ایم؟ به همین جهت باید تلاش کنیم با مال و جان و قلم و امکاناتی که داریم برای عید الله الاکبر کار کنیم و یقین داشته باشیم که افرادی که برای غدیر کاری می‌ کنند یک برکت و خیر کثیری در زندگی آنها وارد می‌ شود، در همین راستا جا دارد که حقیقتا همه رسانه های کشور برای احیای غدیر به میدان بیایند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات