۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۶۱۶۳۰۵
مسؤول اداره مراسم و محافل آستان حضرت معصوم خبر داد؛

برگزاری کاروان بزرگ غدیر در روز عید غدیر | اطعام ده ها هزار نفری در روز عید

برگزاری کاروان بزرگ غدیر در روز عید غدیر | اطعام ده ها هزار نفری در روز عید
غفرانی از برگزاری کاروان غدیر در شب و روز عید غدیر با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و همچنین اطعام ده ها هزار نفری با همراهی و کمک بی سابقه مردم خداجو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن غفرانی مسؤول اداره مراسم و محافل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ظهر شنبه در نشست خبری کاروان شادی غدیر که با عنوان «از غدیر تا ظهور» در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، با بیان این که بحث غدیر در میان اعیاد و مناسبت های مذهبی کشور مغفول مانده است، گفت: این درحالی است که ما در مورد غدیر نسبت به اعیاد و مناسبت های دیگر سفارش بیشتری شده ایم.

وی با بیان این که آستان مقدس حضرت معصومه(س) تلاش می‌کند که به سهم خودش در مورد عید غدیر برنامه ریزی جامعی داشته باشد، تصریح کرد: یکی از اعمال پراهمیت در این روز اطعام است که به همین مناسبت آستان مقدس با همکاری و استقبال و کمک بی نظیر مردم در روز عید غدیر ده ها هزار نفر از مردم را اطعام خواهد کرد که این بحث هم در داخل حرم و هم در مسیر کاروان صورت می گیرد.

غفرانی در ادامه یادآور شد: اطلاع رسانی کاروان غدیر در داخل و اطراف حرم مطهر آغاز شده است و همچنین نمایشگاه های غدیر نیز در صحن جامع فاطمی و صحن حضرت صاحب الزمان(عج) برپا شده و مورد اسقبال قرار گرفته است.

وی با بیان این که چادرهای معرفتی در مسیرکاروان غدیربین حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود، عنوان کرد: کارشناسان ما از جمله حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در این مسیر به مردم مشاوره داده و به صورت مستقیم با مردم صحبت می‌کنند و آنها را با معارف و مناسک و اعمال این روز آشنا می‌کند.

مسؤول اداره مراسم و محافل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  با اشاره به این که ماه ذی الحجه دارای مناسبت های زیادی است که فراموش شده است، گفت: ما تلاش می کنیم که در این روز به برخی از مناسبت های دیگر این ماه از جمله نزول سوره هل اتی و بحث خاتم بخشی امیرالمؤمنین(ع)، روز مباهله و روز ولادت امام کاظم(ع) نیز بپردازیم.

غفرانی مسؤول اداره مراسم و محافل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  در ادامه خاطرنشان ساخت:  در عید غدیر برنامه هایی برگزار می‌شود از جمله این که کاروان غدیر با برنامه های فرهنگی متنوع و برگزاری مسابقه از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر برگزار می‌شود و همچنین در روز عید غدیر نیز از ساعت 17 مراسم عید و تجمع در صحن امام رضا(ع) آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از تجمع مردم حرکت به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود که در بین مسیر نیز مسابقاتی برگزار می‌شود که به برگزیدگان جوایزی از جمله سفر کربلای معلا اعطا می‌شود و انشاءالله حدود چهل دقیقه پیش از اذان مغرب به مسجد جمکران می رسیم و بعد از انجام مراسم در این مسجد و برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء برنامه ها تمام می‌شود.

مسؤول اداره مراسم و محافل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  در پایان خاطرنشان کرد: با بحث و بررسی هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برپایی کاروان زودتر از این موعد و بعد از نماز مغرب و عشاء به صلاح نیست، به همین جهت هرچند هوا در این ساعت گرم خواهد بود ولی امیدواریم همچون سال قبل مردم عزیز ما با استقبال از این حرکت باشکوه در مسیر ولایت مداری و احیای عید غدیر گام برداشته و اصحاب رسانه نیز صحنه را خالی نگذارند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات