۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۱۶۳۱۱
مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان:

اجر و ثواب وقف حوزوی مضاعف است

اجر و ثواب وقف حوزوی مضاعف است
مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان با تأکید بر هدایت موقوفات جدید به سمت تأمین کاستی های حوزه علمیه، گفت: وقف حوزوی ثواب مضاعفی نسبت به بقیه زمینه‌ها دارد.

حجت الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بیان اینکه حوزه های علمیه از دیرباز تاکنون به همت و کمک های مردم اداره می شده است، افزود: در زمان فعلی با گسترش کمی مدارس علمیه، نیاز به همت و مشارکت مردم به اداره این مراکز علمی و دینی از طریق وقف افزایش یافته است.

مدیر مدرسه علمیه شیروان با اشاره به لزوم افزایش وقف حوزوی برای نیل به اهداف والای حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: وقف در همه زمینه ازجمله ازدواج، حسینیه، آموزش، آزادی زندانیان، سلامت و درمان، اشتغال‌زایی دارای ثواب قابل‌توجهی است؛ اما باید در نظر داشت که وقف در زمینه حوزه‌های علمیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه وقف حوزوی ثواب مضاعفی نسبت به بقیه زمینه‌ها دارد، افزود: با وقف حوزوی واقف سبب تربیت بیشتر و بهتر عالم دینی می‌شود و این‌چنین دین خداوند بهبود و گسترش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیروان همواره در سخن آمادگی و تعامل خود با مدرسه علمیه را اعلام کرده‌اند، گفت: دستگاه‌های اجرایی همواره در تعامل و همکاری با مدرسه علمیه شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند اما این تعاملات نباید فقط زبانی باشد و در عمل نیز اجرا شود.

مدیر مدرسه علمیه شیروان افزود: خوشبختانه در شهرستان شیروان مدرسه علمیه با دفتر امامت جمعه، فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان تعامل خوبی دارد و همواره این دستگاه‌ها از مدرسه علمیه شهرستان حمایت کرده‌اند اما این حمایت‌ها نباید تنها به حمایت زبانی ختم شود و در عمل نیز باید حمایت انجام شود.

گفتنی است، در حال حاضر در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه وجود دارد که تاکنون تنها 58 وقف به نیت رفع نیازها و مصالح این مدارس علمیه به ثبت رسیده است.

این در حالی است که اکنون در این استان حدود شش هزار موقوفه با افزون بر 11 هزار رقبه وجود دارد که بیش از 60 درصد این موقوفات با نیت روضه سیدالشهدا(ع) و برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) ثبت شده اند، حوزه ای که بنا به گفته مسؤولان اوقاف در زمینه وقف اشباع شده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات