۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۱۶۳۱۷
امام جمعه بجنورد:

علم‌آموزی و معنویت گستری دو رسالت اصلی آموزش و پرورش است

علم‌آموزی و معنویت گستری دو رسالت اصلی آموزش و پرورش است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بر اساس تأکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب علم‌آموزی و معنویت گستری باید به‌صورت ویژه از سوی آموزش و پرورش پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با رییس جدید و مسؤولان آموزش و پرورش بجنورد، با اشاره به جایگاه والا و خطیر نهاد آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش سرمایه‌دارترین سرمایه‌دارها است؛ زیرا بهترین سرمایه‌ها و پربارترین سرمایه که ظرفیت‌های انسانی است، در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: هر کشوری دو گنج ظرفیت‌های طبیعی و انسانی دارد که این گنج‌ها را باید کشف، استخراج و پردازش کرده و بعد عرضه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مانند طلایی که از معدن کشف شده و استخراج و پردازش می‌شود، آموزش و پرورش هم باید گنجینه‌های استعدادها را کشف، پردازش، پرورش و تربیت کرده و در ویترین خدمات اجتماعی قرار دهد تا مردم از این نیروها بهترین استفاده‌ها را ببرند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش ما از اساس تحول مورد انتظار را داشته باشد و نیروهای متخصص و متعهد تربیت کند در سایر زمینه‌ها و بخش‌های کشور مشکلی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: درواقع با عملکرد صحیح آموزش و پرورش نیروهای کارآمد و کار بلد در کشور تربیت شده و نیازهای نظام و جامعه را برطرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه دو مورد علم و پژوهش و معنویت و اخلاق را باید در آموزش و پرورش جدی بگیریم، اظهار کرد: این دو مورد توصیه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

وی افزود: رهبری در این بیانیه هفت نکته را توصیه کرده‌اند که دو توصیه نخست یعنی علم‌آموزی و معنویت گستری باید به‌صورت ویژه از سوی آموزش و پرورش پیگیری شود./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات