۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۶۳۲۷
همزمان با دهه غدیر؛

جشن‌ ولایت علوی اکمال دین علوی در ۲۸۰ بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود

جشن‌ ولایت علوی اکمال دین علوی در ۲۸۰ بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن‌های ولایت علوی اکمال دین علوی در ۲۸۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد با تبریک این ایام از برگزاری جشن‌های ولایت علوی اکمال دین علوی در ۲۸۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که همچنین مراسم ویژه شب عید غدیر نیز در ۲۲۹ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه‌ها با هدف نشر و گسترش فرهنگ علوی در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که همزمان با دهه امامت و غدیر مراسم اطعام دهی در ۴۹ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، ادامه داد: کمک و دستگیری از نیازمند همواره جزء یکی از مهم‌ترین دغدغه نخستین امام شیعیان بوده که باید تداوم داشته باشد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان در طول تاریخ تلاش کردند تا جریان غدیر به فراموشی سپرده شود، بیان داشت: اما با تلاش‌ها و مجاهدت‌های ائمه معصومین (ع) و در دوران غیبت علما و فق‌های دینی، مسأله غدیر زنده و پویا باقی مانده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر نیز دشمنان دین و اهل بیت (ع) در تلاش هستند تا جریان غدیر را عاملی در جهت تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی مطرح کنند، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های تبلیغی موجود در جهت گسترش فرهنگ غدیر در جامعه استفاده شود.
 
حجت الاسلام حیدری به سابقه تشیع مازندران در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که وجود بیش از هزار ۳۰۰ امامزاده در استان نشان دهنده ولایت مداری مردم این دیار است، تصریح کرد: این استان همچنین از لحاظ تعداد سادات علوی نیز در کشور در رتبه برتری قرار دارد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز امامزادگان و بقاع متبرکه محور برنامه‌های دینی و فرهنگی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جزء سیاست‌های مهم این سازمان در سال‌های گذشته بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به فرا رسیدن روز پر فیض عرفه اشاره کرد و با بیان این که دعای با فضیلت عرفه نیز همزمان در ۱۸۵ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، گفت: این روز با عظمت فرصت مغتنمی برای رازو نیاز و نزدیکی به خداوند متعال است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات