۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۱۶۳۳۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

انحراف از مسیر ولایت موجب بروز حوادث تلخی در تاریخ اسلام شد

انحراف از مسیر ولایت موجب بروز حوادث تلخی در تاریخ اسلام شد
حجت الاسلام لائینی با بیان این که متأسفانه پس از رحلت پیامبر اسلام شاهد انحراف در دین بودیم، گفت: همان انحراف از مسیر ولایت موجب بروز حوادث تلخی در تاریخ اسلام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری در رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از هیأت‌های مذهبی شهرستان نکا با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، غدیر را روز اکمال اسلام دانست و گفت: ۲۳ سال تلاش‌های تبلیغی و مجاهدت‌های پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی (ع) در روز عید غدیر به عنوان جانشین خود تکمیل شد.
 
وی با بیان این که متأسفانه پس از رحلت پیامبر اسلام شاهد انحراف در دین بودیم، افزود: همان انحراف از مسیر ولایت موجب بروز حوادث تلخی در تاریخ اسلام شد.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که همه انحرافات و ظلم‌های تاریخ، بعد از غدیر تا امروز، به خاطر انحرافی است که در جریان غدیر پیش آمد، خاطرنشان کرد: اگر مردم پس از رحلت پیامبر اسلام جانشینی امام علی (ع) را می‌پذیرفتند و از خط ولایت منحرف نمی‌شدند، امروز هیچ ظلمی در جهان وجود نداشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرهیز از نگاه سطحی به مسأله غدیر تأکید کرد و با بیان این که نباید به موضوع غدیر تنها به عنوان یک جشن نگاه کرد، ادامه داد: باید به جشن‌های غدیری محتوای علمی دهیم تا غنای آن افزوده شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه به مسأله و جریان غدیر باید عمیق‌تر باشد، خاطرنشان کرد: امروز شایسته است مراکز علمی نظیر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به صورت علمی به مسأله غدیر بپردازند.
 
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که برنامه‌های ایام غدیر باید قوی‌تر از هر سال دیگری برگزار شود، تصریح کرد: در کنار توجه به کمیت این موضوع باید به کیفیت این جریان مهم نیز توجه ویژه شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که باید ماه عزا و ماتم با عظمت و شکوه خاصی برگزار شود، گفت: باید برنامه‌های ماه محرم به گونه‌ای از سوی هیأت‌های مذهبی برگزار شود که در شأن و جایگاه سید و سالار شیعیان باشد.
 
امام جمعه نکا با تأکید براین که هیأت‌های مذهبی باید مراقب بدعت‌ها و آسیب‌های احتمالی در عزاداری‌ها باشند، بیان داشت: هدف امروز دشمن این است که برخی بدعت‌ها را وارد هیأت‌های مذهبی کند و این همان انحراف است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات