۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۱۶۳۴۱
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

خبرنگاران هوش و گوش مردم و حاکمیت هستند

خبرنگاران هوش و گوش مردم و حاکمیت هستند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: خبرنگاران هوش و گوش مردم و حاکمیت هستند؛ بهترین خبرنگاران آموزش و پرورش را با دولت و جامعه پیوند می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: بین خبرنگاران و معلمان مشترکاتی وجود دارد هر دو در رشد آگاهی جامعه نقش موثری دارند.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان حقله واسط بین مردم و حاکمیت به روشنگری و انتقال مطالبات مردمی می‌پردازند و در واقع هوش و گوش مردم و حاکمیت هستند. بهترین خبرنگاران آموزش و پرورش را با دولت و جامعه پیوند می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه جامعه باید به آموزش و پرورش حساس شود و این وظیفه خبرنگار است، عنوان کرد: ما نیز وظیفه داریم زمینه اتصال خبرنگاران با لایه‌های سازمانی را فراهم کنیم. خبرنگاران کم وکاستی ما درباره تعلیم و تربیت را به ما هدیه بدهند در این زمینه هیچ کس حق شکایت از آنان را ندارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات خود در وزارتخانه بیان کرد: با توجه به اینکه نقشه راه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است نخستین اقدام بنده عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در تعلیم و تربیت است، در تلاش هستیم از اول مهر آموزه‌های سند را وارد مدرسه کنیم.

وی افزود: در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین تقسیم کاری ملی صورت گرفته است، همچنین برای ارزیابی و بهبود عملکرد داشبورد مدیریتی برای این سند تدوین شده که میزان پیشرفت سند و اقدامات خود را تعیین کرده باشیم.

حسینی با بیان اینکه وضع آموزش و پرورش رضایت‌بخش نیست، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید با سند تحول بنیادین از حالت تک ساحتی خارج و تمام ساحتی شده و از نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی تبدیل شود و بحران هویتی در نظام تعلیم و تربیت آن برطرف شود. همچنین برقراری عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به آن از دیگر اقدامات ما در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین با اختصاص یکی از شبکه‌های تلوزیونی به آن، گفت:‌ در همین زمینه ۵۰ تا ۶۰ برنامه‌ها نوآوری شده و ۲۵ درصد برنامه تطبیقی داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر مدیری تخلف داشته باشد عزل می‌شود، ابراز کرد: تا امروز ۱۵ مدیر مدرسه به علت برخی تخلفات همچون پول گرفتن عزل شدند.

حسینی با بیان اینکه اول مهر امسال به جز استان سیستان و بلوجستان پایان مدارس خشت و گلی را خواهیم داشت، گفت: افزون بر این ۲۴ هزار مدرسه به بخاری‌های هوشمند تجهیز شدند.

وی در پایان اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش ما گران اداره می‌شود به عنوان مثال نظام برنامه‌ریزی درسی ما سخت است یعنی ساعات آموزشی ما ۴ هزار و ۸۰۰ ساعت بیشتر از سایر نقاط دنیا است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات