۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۱۶۳۴۲
با حضور آیت الله رشاد؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام رضا برگزار شد

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام رضا برگزار شد
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام رضا(ع) با حضور آیت الله رشاد در همین مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام رضا(ع) امروز با حضور آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران، اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد.

براساس این گزارش، آیت الله رشاد در بخشی از سخنرانی مراسم افتتاحیه سال تحصیلی را به نوروز تشبیه کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی نوروز معرفت، فکر، تهذیب، آگاهی و تخلق است؛ طلاب و اساتید با شروع سال تحصیلی روزگار نویی را آغاز می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه داشتن، ادامه داد: انسان یک تنظیم برنامه در آغاز کار و تهیه کارنامه ای در پایان لازم دارد، هر کسی خاصه طلاب، پژوهشگران، اهل فضل و تحقیق باید برای خودشان برنامه داشته باشند.

آیت الله رشاد در ادامه بیان داشت: یک فرد، خود یک نهاد است و فرد، فرد نیست یا فرد بودن به این معنا نیست که برنامه ریزی کردن را دست کم بگیرد چرا که یک فرد و یا انسان در نگاه معرفتی یک دنیا است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه یک فرد می تواند جهانی را بسازد و تغییر دهد، عنوان کرد: یک فرد می تواند به یک جهان عظیم تبدیل شود و یک امت باشد؛ خداوند در قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) را یک امت معرفی می کند.

وی افزود: امام راحل فرمودند: شهید بهشتی یک ملت بود؛ شهید بهشتی در حالی که یک فرد بود اما همانند یک ملت تأثیرگذاری داشت، او یک فرد بود اما به تنهایی در میان جمع هفتادنفره قانون اساسی تنظیم قانون اساسی را مدیریت کرد هم به آن هفتاد نفر جهت داد و هم متنی که فراهم شد به کل ملت جهت داد.

آیت الله رشاد ادامه داد: گاهی کاری که از یک ملت برنمی آید از یک فرد بر می‌آید، اینجا یک، یک نیست و یک مساوی با بی نهایت است که بیانگر جایگاه ارزشمند انسان است. اگر قرآن می فرماید: یک نفر را احیا کنید گویی همه بشر را احیا کرده اید به همین جهت است، چون وجود انسان به قدری ارزشمند است که وجودش با همه بشریت برابری می کند و در اینجا فرد به معنای فرد نیست و یک، یک جهان است اگر چه یک باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) در ادامه بیان داشت: همانگونه که انتظار می رود یک سازمان و نهاد برای اهداف خود برنامه ریزی داشته باشد انسان نیز به عنوان یک سازمان باید دارای برنامه باشد و برنامه خود را مورد ارزیابی قرار دهد تا میزان پیشرفت و عقب گرد خود را ارزیابی کند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب برنامه ریزی را باید مورد توجه قرار دهند و با برنامه پیش بروند، گفت: برنامه داشتن بهره وری را دوچندان می‌کند و بی برنامه بودن گاه انسان را از مقصد و هدف دور می کند.

آیت الله رشاد ادامه داد: طلاب یرای سال تحصیلی خود در زمینه های مختلف مانند تهذیب نفس باید برنامه داشته باشند و منتظر نمانند بیینند معاونت تهذیب یا آموزش چه برنامه هایی برای آنان در نظر دارند؛ برنامه های حوزه حداقل ها و مشترکات است اما هرکسی در آن ظرف کلان و اضافه بر آن خودش باید برای خود برنامه تنظیم کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات