۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۱۶۳۴۷
مدیر دفتر پیام آزادگان خراسان رضوی خبر داد؛

بزرگداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در خراسان رضوی

بزرگداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در خراسان رضوی
عرفانی گفت: ۳۳ عنوان برنامه جهت بزرگداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر عرفانی، مدیر دفتر پیام آزادگان خراسان رضوی شنبه در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در استان پرداخت.

عرفانی آشکار کردن رویداهایی که برای اسیران از زمان اسارت تا زمان آزادی رخ می دهد را از اهداف موسسه پیام آزادگان بیان و ابراز کرد: اسرا از مرحله دستگیری تا آزادی شرایط متفاوتی دارند که برای همه پنهان است و به آن نیمه پنهان جنگ گفته می شود و این موسسه می خواهد این نیمه پنهان را آشکار کند.

مدیر دفتر پیام آزادگان خراسان رضوی به رسالت این نهاد اشاره و اظهار کرد: ثبت، ضبط و نشر روایت آزادگان از جمله وظایف ما است که ۵۲ مورد دسته بندی شده است و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد همچنین تکریم و‌دلجویی از آزادگان، ثبت آمار و اطلاعات آزادگان، طبقه بندی رنج آزاده ها و آموزش روایت گری از جمله عملکرد این سازمان است.

وی با بیان این که در خراسان ۳ هزار و ۲۴۵ آزاده وجود دارد، ابراز کرد: در مشهد ۱۸۰۰ نفر آزاده وجود دارد است و سنوات اسارت آن ها از یک تا ده سال و ۱۸ سال است از جمله شهید لشکری ۱۸ سال در اسارت بود.

مدیر دفتر پیام آزادگان خراسان رضوی به فعالیت های انجام شده توسط این موسسه اشاره و بیان داشت: 180 جلد کتاب در خصوص آزادگان در موسسه های مختلف پیام آزادگان در کشور به چاپ رسیده است که 10 عنوان کتاب در خراسان به چاپ رسیده و ده عنوان نیز در دست تهیه است همچنین 30 عدد فیلم تهیه شده است که 6 تا از آن ها در هفته آینده اکران می شود و ۴۴۶ عنوان مقاله تهیه شده است که در اختیار دانش پژوهان قرار می گیرد.

وی به ویژه برنامه های پیش بینی شده امسال جهت بزرگداشت سالگرد ورود آزادگان به کشور اشاره و اظهار کرد: امسال مدیریت بزرگداشت به عهده استانداری قرار گرفته است و نهاد های مختلف استان خود مراسم بزرگداشت برگزار می کنند و این موسسه به آن ها همکاری دارد.

عرفانی با بیان این که 33 عنوان برنامه جهت بزرگداشت این روز در استان برگزار می شود، گفت: برگزاری روایتگری آزادگان در تالار قدس حرم مطهر رضوی، کمک به آزادی زندانیان، برگزاری همایش بیت الخمینی با حضور دو آزاده خانم، برگزاری شب خاطره آزادگان و رونمایی از کتاب آلبوم تصویر و مشخصات آماری آزادگان از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: اکران فیلم «شبی که ماه کامل شد» با حضور آزادگان و روایتگری در 25 مرداد، دیدار و با نماینده ولی فقیه به همراه روایتگری و رونمایی از کتاب صد و هفتادمین غواص در ۲۶ مرداد، برگزاری یادواره شهدای اسارت در نیشابور از دیگر برنامه های پیش بینی شده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات