۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۶۳۷۵
حجت الاسلام روحانی نیا خبر داد؛

برگزاری دعای پر فیض عرفه در ۳۷۰ مسجد و بقعه متبرکه مازندران

برگزاری دعای پر فیض عرفه در ۳۷۰ مسجد و بقعه متبرکه مازندران
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری دعای پر فیض عرفه در ۳۷۰ مسجد و بقعه متبرکه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دعای پر فیض عرفه در ۳۷۰ مسجد و بقعه متبرکه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که دعای عرفه یک درس توحید است، افزود: باید تلاش کنیم از این گنجینه الهی بیشتر بهره گیریم.
 
حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که باید تلاش کنیم تا دعای عرفه امام حسین (ع) را بخوانیم و درک کنیم، خاطرنشان کرد: درک صحیح و عمیق این دعای پرفیض به طور حتم اثرات زیادی در روح و جسم انسان خواهد داشت.
 
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که انسان باید با تمام وجود و حال خوب با معبود خود سخن بگوید، ادامه داد: این فرصت ارزشمند در روز عرفه و با خواندن دعای پر فیض عرفه فراهم شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، خلوت کردن با خداوند متعال موجب رشد و کمال انسان خواهد شد، خاطرنشان کرد: این دعای پر فیض سرشار از معنویت و مفاهیم ناب الهی و اخلاقی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که خداوند متعال همواره در‌های رحمت خود را به سوی بندگانش باز گذاشته است، تصریح کرد: روز عرفه نیز فرصت مناسبی برای ارتباط معنوی با خداوند متعال و توبه به درگاه الهی و جدایی از دنیای مادی است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که باید تلاش کنیم تا مضامین عارفانه دعای عرفه را بیشتر درک کنیم، ادامه داد: به طور حتم درک صحیح مفاهیم این دعای پر فیض موجب رسیدن انسان به جایگاه والایی در نزد خداوند متعال خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنان خود به حضور گسترده نسل جوان در مراسم پر فیض دعای عرفه اشاره کرد و با این که این حضور نشان دهنده نگاه معنوی نسل جوان است، ادامه داد: همزمان با این دعای پر فیض مبلغان دینی نیز با حضور در مساجد و اماکن مذهبی به تبیین اهمیت این روز و دعای پر فیض عرفه خواهند پرداخت./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات