۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۱۶۳۸۵
به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

نماز عید قربان در شهرکرد اقامه می‌شود

نماز عید قربان در شهرکرد اقامه می‌شود
دبیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری گفت: نماز عید قربان در شهرکرد به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام اقامه می‌شود.
حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک فرارسیدن عید قربان، این عید را بهترین فرصت برای بندگی خداوند متعال بیان کرد و گفت: عید قربان، عید پاک سازی دل است.

وی با تأکید بر اینکه روز عید قربان، روز سر بریدن هوا‌های نفسانی است، خاطرنشان کرد: در روز عید قربان، مسلمانان شرافت خود را جشن می‌گیرند و در پرتو نور معرفت و شناسایی مبدأ اعلی، عملاً دنیا را فدای خدای خود می‌کنند و این چیز کمی نیست.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه اسلام هرگز برای حوادث و اتفاقات جزئی و بی اعتنا جشن نمی‌گیرد و زمینه را برای اسراف به وجود نمی‌آورد، خاطرنشان کرد: عید قربان و عید فطر دو روز مخصوص در اسلام هستند که تأکید شده باید مسلمانان این دو روز را جشن بگیرند و آن به خاطر اهمیت و جایگاه رفیع این اعیاد است.

وی با بیان اینکه هم در عید قربان و هم در عید فطر انسان در مسیر بندگی و اطاعت فرمان خدا قرار می‌گیرد، تصریح کرد: عید قربان تجلی وحدت و انسجام مسلمانان است که هر ساله باشکوه هر چه بیشتر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه هرساله در روز عید قربان نماز مخصوص این عید برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز همزمان با سراسر کشور نماز عید قربان در ۲۴ میعادگاه نماز جمعه استان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ویژه برنامه مخصوص نماز عید قربان از ساعت ۷ صبح به صورت همزمان در استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: نماز عید قربان در شهرکرد مرکز استان از سوی حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز عیدقربان دیده شده است، خاطرنشان کرد: درب‌های مصلا از ساعت ۶:۳۰ دقیقه باز خواهد شد و سازمان اتوبوس رانی استان از ساعت ۶ صبح آماده جا به جایی نمازگزاران است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات