۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۱۶۴۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قربانی کردن سبب آمرزش گناهان و بخشش سیئات می‌شود

قربانی کردن سبب آمرزش گناهان و بخشش سیئات می‌شود
امام جمعه بجنورد گفت: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام وقتی نخستین قطره خون گوسفند قربانی به زمین می‌ریزد صاحب گوسفند آمرزیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عید قربان مرکز خراسان شمالی، ضمن تبریک این روز، به تبیین اهمیت و جایگاه قربانی کردن در دین اسلام پرداخت.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی هر کس هر چه در توان دارد مستحب است قربانی کند و گوشت قربانی را در بین فقرا هم تقسیم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در روایات ما درباره قربانی کردن سفارشات متعددی شده ازجمله اینکه تأکید شده برای قربانی گوسفند لاغر انتخاب نکنید بلکه بهترین آن‌ها را برگزینید.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «استفرهوا ضحایاکم فانها مطایاکم علی الصراط.» و تأکید می‌کند قربانی‌های خود را فربه برگزینید، زیرا آن‌ها مرکب‌های شمایند در پل صراط.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس در روز قیامت این قربانی‌های شما مرکب راهواری می‌شوند که با استفاده از آن‌ها در بهشت گردش می‌کنید؛ ازاین‌رو هرچه قربانی چاق‌تر و فربه‌تر باشد مرکب بهتر و راهوارتری در بهشت نصیب شما می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر این اساس یکی از شرایط قربانی این است که ذبیحه گوسفندی باشد که لاغر و مردنی نباشد.

وی اظهار کرد: نکته دیگر این است وقتی نخستین قطره خون گوسفند قربانی به زمین می‌ریزد صاحب گوسفند آمرزیده می‌شود، پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند: «یُغْفَرُ لِصَاحِبِ الْأُضْحِیَّةِ عِنْدَ أَوَّلِ قَطْرَةٍ تَقْطُرُ مِنْ دَمِهَا» و تأکید کردند با ریختن اولین قطره خون قربانی، صاحب قربانی آمرزیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اینکه فرد بخشی از مال خود را در راه خدا و فقرا هزینه کرده سبب آمرزیدن گناهان و سیئات او می‌شود.

وی تصریح کرد: در روایت داریم که در چند مورد نباید از پول خرج کردن هراس داشته باشید و خیلی چک و چانه بزنید؛ یکی در کفن کردن، در گوسفند قربانی کردن و دیگری پول خرج کردن در راه مکه؛ زیرا این‌ها گم نمی‌شوند؛ بلکه ذخیره شده و در آینده به شما بازمی‌گردد./9314/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات