۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۱۶۴۸۰
مدیر دفتر آیت الله نجفی:

حج موجب تقویت رابطه انسان با خالقش می شود

حج موجب تقویت رابطه انسان با خالقش می شود
مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی خاطر نشان کرد که حج دارای منافع بسیار زیادی نظیر تقویت روابط انسان با خالقش می شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف طی سخنانی به منافع حج اشاره کرد و بیان داشت که حج دارای منافع بسیار زیادی نظیر تقویت روابط انسان با خالقش می شود.

وی افزود: خداوند متعال از زمان تولد انسان، او را مورد توجه قرار داده است و ظروف مختلفی برای زندگی اش در نظر گرفته و نعمت های بسیاری به او داده است که قابل شمارش نیست و ایام حج فرصت بسیار مناسبی برای شکرگزاری نسبت به این نعمت های الهی است.

مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد که انسان مومن باید فرصت حج را غنیمت بشمارد و از آن خارج نشود مگر این که حالات نفسانیش بهبود پیدا کرده و به الگوی برای افراد مختلف و جامعه تبدیل شده باشد.

وی حجاج بیت الله الحرام را به قرائت تاریخ دعوت کرد و اظهار داشت که حجاج باید تاریخ دوران نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و زمان نزول وحی و نشر اسلام را مورد مطالعه و تحقیق قرار دهند زیرا روابط بسیار نزدیکی میان گذشته و زمان حال وجود دارد که مایه عبرت است.

 

ارسال نظرات