۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۱۶۴۸۲
آیت الله جوادی آملی:

اقتدار نظامی و دفاعی باید به اندازه ای باشد که دشمن جرأت تجاوز نکند

اقتدار نظامی و دفاعی باید به اندازه ای باشد که دشمن جرأت تجاوز نکند
حضرت آیت الله جوادی گفت: سلاح ها باید قوی و پیشرفته باشد که دشمن جرأت تجاوز نکند، یعنی در بعد دفاعی طرزی آماده باشید که دشمن به خود اجازه ندهد برای شما مزاحمت ایجاد کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، نماز عید سعید قربان با حضور آحاد مردم مومن و متدین، به امامت حضرت آیت الله جوادی آملی در محل حسینیه احمدآباد شهرستان دماوند برگزار شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در فرازهایی از خطبه های نماز عید سعید قربان، با تاکید بر تقویت هر چه بیشتر قدرت دفاعی کشور، اظهار داشت: اسلام هراسی یک معنای بد دارد که دشمنان آن را به دروغ ترویج می کنند که مسلمانان را تروریست و خشن معرفی کنند اما معنای دقیق و صحیح اسلام هراسی این است که آنقدر سلاح های شما قوی و پیشرفته باشد که دشمن به خود جرات تجاوز ندهد.

وی خاطرنشان کرد: خدای سبحان فرمود: «وَ لْیجِدُوا فیكُمْ غِلْظَةً»، این امر غایب امروز خطاب به ما نیز هست، یعنی طرزی شما مسلّح باشید، طرزی آماده باشید که دشمن از شما بترسد، این قله دماوند منشاء خیر و برکت است اما هیچ احدی به خود اجازه نمی دهد با بیل و کلنگ به جنگ این قله برود. فرمود خیر شما به دیگران برسد اما در بعد دفاعی طرزی آماده باشید که دشمن به خودش اجازه ندهد برای شما مزاحمت ایجاد کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود به اهمیت سنت قربانی کردن در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در این شرایط سخت اقتصادی کسانی که می توانند قربانی کنند و این گوشت را بین نیازمندان تقسیم کنند و بدانید که خیر و برکت آن چندین برابر به خود شما بر می گردد و مصداق «و تثبيتا من انفسهم» است.

وی خاطرنشان کرد: وجود گرامی رسول خدا در عید قربان دو قربانی انجام می داد؛ یکی به نیت خود و اهل بیت شان قربانی می کردند و یکی به نیت امت خود قربانی می کردند؛ این پیامبر که مظهر رحمت و مهربانی است توانست امثال سلمان ها و ابوذرها را تربیت کند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سهراب مویدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
به همت غیور مندان سپاه هم اکنون آمریکای ملعون جرات حمله به ایران را دارد هر چند همواره در این فکر پلید هست و ما باید هر روز بر اقتدارمان بیافزایم
0
0