۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۱۶۴۹۷
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

روحانیت مرزبان فرهنگ و عقیده مردم است + فیلم

روحانیت مرزبان فرهنگ و عقیده مردم است + فیلم
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روحانیت مرزبان کشور و فرهنگ و عقیده جامعه است، اما برخی تلاش می‌کنند مرز‌های اعتقادی مردم را بشکنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی دوشنبه شنبه شب در بیست و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله اعتمادی فرزندش آمیر سید حسین اعتمادی که در مسجد اعظم کرسی کاشان برگزار شد، گفت: نیروی مسلح هوشیار و بیدار و مقتدرانه از مررز‌های امنیتی مراقبت می‌کنند و امروز یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بنیه دفاعی و نیرو‌های مسلح کشور هستند.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی با قدرت ولایت برابری نمی‌کند، افزود: امام راحل مردم را هدایت و جامعه را به حرکت درآورد و مرجعیت در طول تاریخ خدمات مهمی به جامعه و کشور کرده است.

به گفته وی مرجعیت عظیم و بزرگ است و مردم سخنان آن‌ها را حجت می‌دانند و سخن امام و سخن امام عصر و خدا می‌دانند.

وی افزود: امام بدون استفاده از نیروی نظامی بر قلب‌ها مسلط شد و روحانیت مبلغ امام و پیشتاز انقلاب بود و انقلاب اسلامی توسط روحانیت و با کمک مردم به پیروزی رسید چرا که انقلابی بودن مردم نمی‌توانست پیروز باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه به روحانیت افتخار می‌کنیم افزود: بیش از هزار سال است روحانیت در خدمت به مردم است و در برابر هجمه دشمن از مردم دفاع کرده است.

به گفته وی روحانیت مرزبان کشور و فرهنگ و عقیده جامعه است و برخی تلاش می‌کنند تا مرز‌های اعتقادی مردم را بشکنند و وارد حوزه فرهنگ و اعتقادی مردم شود و هیچکس به غیر از روحانیت نمی‌تواند از مرز‌های اعتقادی و فرهنگی مردم دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انقلاب با عاشورا آغاز شد، گفت: خمیر مایه اصلی انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا است و عاشورا شناسنامه انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی هویت اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند تا روحیه عاشورایی و فرهنگ عاشورایی و هویت اسلامی را از ما بگیرد، افزود: روحانیت روحیه و فرهنگی را تبلیغ و ترویج کرد و شهدا با خون خود این فرهنگ را امضا کرده اند.

وی افزود: آمریکا با هدف سرقت ذخائر کشور‌های اسلامی وارد خاورمیانه شده است و تا گاو‌های شیرده هستند آمریکا نیز در منطقه خواهد بود و اسلحه‌های خود را به فروش خواهد رسانید.

به گفته وی تنها نیرویی که در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده است جمهوری اسلامی ایران و ملت قهرمان ایران به رهبری امام خامنه‌ای است که پرچم استقلال و آزادی را به احتزاز درآورده و در برابر دشمن ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: دشمن قصد داشت با نابودی سوریه اسرائیل دیگری را در کنار سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند، اما ما نخواستیم و نگذاشتیم و دشمن هم نتوانست.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: ملت ایران با وجود تحریم‌های دشمن در برابر آنها ایستاده است و تحریم‌های نفتی ایران یک فرصتی است تا اقتصاد ایران از وابستگی به نفت نجات یابد.

به گفته وی تحریم‌های دشمن سبب توسعه و پیشرفت‌های ایران در صنایع نظامی شده است به طوریکه امروز موشک‌های بالای دو هزار کیلومتر نقطه زن ایران را به یک قدرت دفاعی در منطقه تبدیل کرده است.

شایان ذکراست، آیت الله اعتمادی کاشانی در سال ۱۳۱۱ شمسی دیده به جهان گشود، پس از ۲۰ سال تعلیم در حوزه‌های علمیه قم، مشهد و نجف اشراف به کاشان آمد و علاوه بر تألیف ارزنده، منشاء خدمات ماندگاری از جمله ساخت مسجد اعظم کرسی، دارالعلم اسلامی شامل حوزه علمیه و کتابخانه عمومی، دارالسلام آیت الله اعتمادی، ساخت چندین مسجد دیگر و برگزاری جلسات تفسیر قرآن در سطح شهرستان کاشان و حومه شد، سرانجام این عالم جلیل القدر در سال ۱۳۷۵ هنگام بازگشت از حرم مطهر حضرت ثامن الائمه (ع) بر اثر حادثه تصادف به همراه فرزندش دار فانی را وداع و به ملکوت اعلی پیوست./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات