۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۱۶۴۹۹
به همت خبرگزاری رسا؛

پرونده تحلیلی "مسأله حجاب؛ از تهاجم تا تزلزل فرهنگی" منتشر می‌شود

پرونده تحلیلی
بررسی تاریخچه حجاب گواه این موضوع است که نابسامانی‌های فرهنگی علت داخلی هم دارد؛ وقتی از ابزارهای فرهنگی به خوبی بهره نبردیم، در مبارزه گفتمانی با دشمن به انفعال رسیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پوشش و حجاب مسئله‌ای نیست که به آسانی از کنار آن بگذریم و بایستی درباره روند تغییرات موجود در کشور پای صحبت کارشناسان نشست تا ما را در تبیین مسئله حجاب یاری دهند.

پرونده تحلیلی "مسأله حجاب؛ از تهاجم تا تزلزل فرهنگی" قرار است به سوالاتی پاسخ دهد که بخش مهمی از جامعه ما درگیر آن است.

چرا حجاب در کشور ما تبدیل به یک شکاف فرهنگی شده است؟ چرا موضوع پوشش را به عنوان امنیت روانی جامعه از طرفی و آرامش شخصی فرد معرفی نکردیم؟ توجه به مسئله ازدواج تا چه اندازه ما را در گسترش امر پوشش یاری می‌دهد؟ مجموعه‌های فرهنگی و موسسات علمی که وظیفه تئوری سازی در حوزه فکری نظام جمهوری اسلامی و ایدئولوژی انقلاب اسلامی را دارند، چقدر به وظیفه خود عمل کردند؟

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا تلاش دارد تا دیدگاه کارشناسان حوزه و دانشگاه را در قالب مصاحبه، یادداشت، معرفی کتاب، گزارش، نقد مستندو فیلم، گفت‌وگو و چالش تقدیم مخاطبان محترم کند.

باید به این نکته توجه داشت که موضوع در عرصه چالش فرهنگی چقدر می‌تواند ما را یاری دهد تا در دام حرف‌های همیشگی نیاندازد. آن چیزی که آسیب زا است، شیوه های رفتاری مسئولان مسئولیت ناپذیر و منتقدین بی انصاف است که هر دو در هر گوشه این سرزمین در حوزه عمل تا علم می‌توانند سهم بسزایی در شکل گیری افکار عمومی داشته باشند. /882/پ202/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
با توجه به حواشی فراوان سال های اخیر در موضوع حجاب امیدواریم یک پرونده خوب و کاملی به جامعه مخاطب ارائه شود
خدا قوت برای شما عزیزان
0
0