۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۶۵۲۸
آیت الله کعبی:

شیخ زکزاکی نهضت بیداری اسلامی را دوباره زنده کرد

شیخ زکزاکی نهضت بیداری اسلامی را دوباره زنده کرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: شیخ زکزاکی با مقاومت، نهضت بیداری اسلامی را دوباره زنده کرد و جزء رهبران چنین نهضتی خواهد بود.
آیت الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی ۶ شهید در راه اسلام، حق و عدل تقدیم کرد، اظهار داشت: شیخ زکزاکی الگوی مقاومت، ایستادگی در برابر ظلم، جنایت و نماد روحانی مدافع حقوق مردم است که حاضر شد در راه خدا و آرمان‌های الهی، فرزندانش را تقدیم و متحمل آزار و اذیت‌های فراوان بشود.
 
وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی در راه انجام وظیفه متحمل شکنجه و ظلم و ستم مضاعفی قرار گرفت، عنوان داشت: شیخ، امروز در وضعیت بیماری خطرناک و اسف باری قرار دارد تا آنجا که دولت نیجریه به ناچار اجازه معالجه تحت الحفظ را صادر کرد گرچه سفارت آمریکا در هندوستان، فشار بسیاری بر بیمارستان بستری کننده رهبر شیعیان نیجریه برای عدم ارائه خدمات درمانی وارد می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: روحانیت شیعه در زمان‌ها و مکان‌های مختلف و در شرایط متفاوت همواره به عنوان روحانیت مجاهد فی سبیل الله و مدافع حقوق مردم و آرمان‌ها و ارزش ها، هزینه‌های بسیاری متحمل می‌شوند که شیخ زکزاکی نمونه چنین روحانیتی است.

آیت الله کعبی ادامه داد: صدای مظلومیت، اقتدار و مقاومت شیخ زکزاکی از جهان تشیع به جهان اسلام و جهان آزادی خواهان توسعه پیدا کرده است و چنین مظلومیتی در حقیقت اقتدارآفرین بوده و بن بست‌های سر راه حرکت‌های آزادی بخش را می‌شکند.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی با مقاومت، نهضت بیداری اسلامی را زنده می‌کند، افزود: وی جزء رهبران نهضت بیداری امت اسلام است و صدای مظلومیت، حقانیت و مقاومت و اقتدار مردم نیجریه و ایستادگی شان در برابر آمریکا و صهیونیسم جهانی شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هجرت شیخ زکزاکی به هند برای مداوا، انسان‌های آزاده را بیدارتر خواهد کرد و نشان می‌دهد کشور‌های مدعی حقوق بشر همچون آمریکا تحمل درمان عادی شیخ در هندوستان را ندارند./۹۴۵۶/ت210/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات