۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۱۶۵۴۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

برنامه‌های دهه غدیر و ولایت باید محتوا محور باشد

برنامه‌های دهه غدیر و ولایت باید محتوا محور باشد
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه‌های دهه غدیر و ولایت باید محتوا محور باشد، گفت: باید تلاش شود تا مفاهیم ناب غدیر بیش از پیش در جامعه ترویج و تبلیغ شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع کارکنان این مدیریت که به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت برگزار شد با بیان این که غدیر روز عزت اسلام ناب است، گفت: باید در جهت نشر و گسترش پیام غدیر در جامعه بیشتر تلاش کرد.

وی با بیان این که مسأله غدیر باید به صورت عمیق و علمی در جامعه تبیین و تشریح شود، افزود: متأسفانه برداشت‌های سطحی از این مسأله مهم موجب گسترش و جهانی سازی این فرهنگ اصیل دینی شده ست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ضرورت خواندن خطبه غدیر، آن را حاوی مطالب بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید این خطبه که حاوی مفاهیم ناب ارزشی، اخلاقی و انسانی است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که ما باید معرفت خود را نسبت به جریان غدیر بیشتر تقویت کنیم، ادامه داد: اگر نگاه‌ها نسبت به این اصل مهم دینی عمیق نباشد، سطح اثرگذاری آن بسیار پایین خواهد بود.

وی با تأکید براین که برنامه‌های دهه غدیر و ولایت باید محتوا محور باشد، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا مفاهیم ناب غدیر بیش از پیش در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از ولایت فقیه به عنوان ثمره مهم غدیر یاد کرد و با بیان این اصل مترقی یکی از مهم‌ترین عامل پیشرفت‌های کشور در چهار دهه اخیر است، گفت: دشمنان امروز همه تمرکز خود را بر روی جایگاه ولایت متمرکز کرده اند تا از کارآمدی آن را در جامعه اسلامی دچار شبهه و خدشه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از غدیر به عنوان مبدأ ظهور ولایت علوی یاد کرد و با بیان این که دین خداوند متعال با اعلام جانشینی امام علی(ع) در روز عید غدیر کامل شد، بیان داشت: باید همه ظرفیت‌ها و ابزار‌ها در جامعه به منظور معرفی صحیح غدیر و پیام آن به جهانیان بهره گرفته شود.

وی با بیان این که در سایه غدیر به همه خوبی‌های جهان دست خواهیم یافت، ادامه داد: غدیر سرشار از نیکی، رحمت، برابری، برادری، صلح و امنیت است که با بهره گیری از آن می‌توان به همه خواسته‌های مشروع دست پیدا کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
احسنت
0
0