۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۱۶۵۵۱
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ظرفیت حوزه در جذب نیرو از سوی نهادها

ضرورت توجه به ظرفیت حوزه در جذب نیرو از سوی نهادها
نجفی با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت حوزه در جذب نیرو از سوی نهادها، گفت: بیکاری فارغ التحصیلان امروز رغبت جوانان به تحصیل و ورود به حوزه را کاهش داده است.

ربابه نجفی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به پذیرش حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و بیان داشت: امسال نسبت به سال های گذشته رغبت ورود به حوزه کمتر شده است.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی مشکلاتی که رغبت داوطلبان ورود به حوزه را کم کرده است، افزود: یکی از این موارد می تواند آزمون کتبی باشد، در سال های گذشته آزمون ورودی حوزه برگزار نمی شد و امسال این آزمون لحاظ شد.

نجفی با اشاره به پذیرش دانشگاه ها و برداشته شدن کنکور و اینکه امروزه حوزه علمیه خواهران به سمت برگزاری آزمون ورودی پیش رفته است، خاطرنشان کرد: این مهم رغبت را بین داوطلبان کاهش داده و بیشتر به سمت دانشگاه می روند.

وی کم شدن انگیزه تحصیل در همه مراکز را از دیگر عوامل کاهش داوطلبان ورود به حوزه عنوان کرد و یادآور شد: تعداد دانش آموزان در سطح دبیرستان ها نیز کاهش یافته و این مهم نیز از دیگر عوامل است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز در ادامه بیکاری جوانان را از دیگر عوامل کاهش داوطلبان ورود به حوزه بیان کرد و گفت: امروزه بیشتر بحث شغل و آینده مطرح است و نگاه جوان برای ورود به حوزه علمیه به دور از اشتغال است.

وی به افزایش مهاجرت ها اشاره کرد و اظهار داشت: مهاجرت از دیگر دلایل کاهش داوطلبان ورود به حوزه است، ما در حین تحصیل نیز شاهد مهاجرت طلاب هستیم و این یک آسیب جدی برای حوزه علمیه است.

نجفی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه خواهران الیگودرز در حاشیه شهر وجود دارد، عنوان داشت: به دلیل مشکلات مالی و موقعیت مکانی این مدرسه متأسفانه شاهد کاهش آمار داوطلبان ورود به حوزه علمیه این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به تلاش حوزه علمیه برای پرورش جوانانی نخبه و باسواد برای انجام فعالیت در عرصه های مختلف تصریح کرد: نهادها و ارگان های دیگر نباید در جذب نیرو از ظرفیت حوزه علمیه خواهران غافل شوند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات