۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۱۶۵۹۲
نماینده مردم مشهد در مجلس:

فرهنگسراها از مسیر و کارکرد اصلی خود خارج شده‌اند

فرهنگسراها از مسیر و کارکرد اصلی خود خارج شده‌اند
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی معتقد است فرهنگسراهای شهر مشهد این روزها از مسیر و کارکرد اصلی خود خارج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، در ارتباط با وضعیت و کارکرد فرهنگسراهای مشهد اظهار داشت: هر جامعه‌ای نیازهایی دارد که این نیازها در قالب‌های مختلف باید پاسخ داده شود؛ یکی از موضوعات مهم عرصه خدمات فرهنگی است که در قالب‌های هنری و سبک زندگی و موضوعات دیگر باید پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر عنوان کرد: در شهر مشهد فرهنگسراهایی راه‌اندازی شده تا موضوعی را به صورت ویژه کار و دنبال کنند و ظرفیت این موضوع بالا رود؛ برای مثال موضوعی به نام زیارت در شهر مشهد داریم که با توجه به بحث زائر و مجاور فرهنگسرایی به نام زیارت راه‌اندازی شده است؛ یکی از مسائل مهمی که در شهر مشهد رخ می‌دهد همین مبحث زائر است که باید روان‌سازی شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگسرای رسانه و دیگر فرهنگسرا نیز هر کدام رسالت تخصصی خود را دارند؛ در این فضاها برنامه غالب باید به این سمت برنامه تخصصی برود و چون در یک محله مشخص هستند برنامه‌هایی نیز متناسب با آن پیش‌بینی شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر تاکید کرد: متاسفانه امروز فرهنگسراها با توجه به گزارش‌های رسیده از مسیر اصلی خود خارج شده‌اند و بلکه گاهی فضای فرهنگسرا از آن خدمات خالی شده و برنامه‌های عمومی مثل کلاس خط و نقاشی و موسیقی برگزار می‌شود و این یک اشتباه بزرگ و یک رفتار برخلاف سیاست پایه‌گذاری فرهنگسرا است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرهنگسرای زیارت اگر کار عمومی صورت دهد این انحراف است و حتما باید شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورا بررسی صورت دهد. در این قضیه متاسفانه آن چیزی که مسئولان ذی‌ربط باید صورت دهند صورت نگرفته و باید در بررسی عملکرد، دستگاه‌های ذی‌ربط ورود داشته باشند.

حجت‌الاسلام پژمانفر اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های متعدد کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد باید ورود کند و گزارشی به مردم و گروه‌‌هایی که دغدغه دارند ارائه دهند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات