۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۱۶۵۹۳
فرمانده قرارگاه راهیان نور خبر داد؛

حضور ۲۰۰ استاد حوزه علمیه در مناطق راهیان نور

حضور ۲۰۰ استاد حوزه علمیه در مناطق راهیان نور
سردار سلیمانی گفت: غدیر در ایجاد پیوند بین نسل های جامعه و کمک به مشارکت مردم در گسترش ارزش های دینی بسیار تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه راهیان نور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان سازمان بسیج صدا و سیما برگزار شد، گفت: غدیر در ایجاد پیوند بین نسل های جامعه و کمک به مشارکت مردم در گسترش ارزش های دینی بسیار تاثیر دارد.

وی افزود: طی 9 سال گذشته قریب به 962 نقطه کشور واقعه غدیر بازسازی شده است، امسال هم در 139 نقطه برگزار می شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امسال بزرگداشت دهه امامت و ولایت و بازسازی واقعه غدیر در دو کشور سوریه و عراق دو شهر دمشق و نجف برگزار می شود، عنوان کرد: امسال 62 هزار نفر هنرور در 139 نقطه واقعه غدیر هنرنمایی می کنند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور با بیان اینکه امسال در 30 نقطه از کشور با مشارکت اهل تسنن بزرگداشت دهه امامت و ولایت برگزار می شود، اظهار کرد: مساله غدیر شیعه و سنی نیست مساله همه انسان ها است بر همین اساس آن را کاری اثرگذار بر اساس نماد وحدت و همدلی بین اهل تسنن و شیعه می بینیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل تعالی و رشد بزرگداشت واقعه غدیر حمایت مراجع و علمای بزرگوار است، ابراز کرد: غدیر ریسمان الهی است، امروز در خارج مرزهای کشورمان شاهد تسری آن در اقصی نقاط عالم هستیم. دشمن زیاد تلاش کرده که آن را نابود کند اما همانگونه که عشق به امام حسین(ع) اجازه نمی دهد که تاسوعا و عاشورا کمرنگ شود غدیر هم در همین مسیر قرار دارد.

سردار سلیمانی درباره راهیان نور بیان کرد: امروز سفرهای راهیان نور در 7 استان عملیاتی شده است به گونه ای که سال گذشته قریب به 7 میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید داشتند.

وی افزود: از اوایل  اردیبهشت تا فروردین سال قبل از نظر کمی و کیفی شاهد تعالی و رشد راهیان نور هستیم، در جنوب کشور زیرساخت ها بسیار بهتر شده است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور با اشاره به اینکه اکثریت مخاطبان راهیان نور جوانان و نوجوانان هستند، عنوان کرد: اتفاقات امسال در شمال غرب و غرب کشور از نظر کمی و کیفی قابل توجه است که یکی از آنها رویش حضور اهل تسنن، دانش آموزان، ودانشجویان و نخبگان است.

سردار سلیمانی افزود: در حال حاضر 200 نفر از اساتید حوزه علمیه قم در منطقه راهیان نور حضور دارند.

وی با بیان اینکه درباره محتواهای ارائه شده در راهیان نور توجهات خاصی شده است، گفت: سال گذشته 2800 نفر زائر غیرایرانی داشتیم که در غرب و شمال غرب کشور بازدید کردند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در غرب و شمال غرب کشور 900 هزار نفر از یادمان های شهدا بازدید کردند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات