۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۱۶۶۰۰
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مطرح کرد؛

ضرورت رویکرد علمی و پژوهشی به بیانیه گام دوم انقلاب

ضرورت رویکرد علمی و پژوهشی به بیانیه گام دوم انقلاب
فهم صحیح مضامین بیانیه گام دوم انقلاب و درک صحیح از واقعیت نظام دینی و انقلاب اسلامی، شرط تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در جمع طلاب مدرسه فقهی امام هادی(ع) گفت: مهم‌ترین مسأله در خصوص بیانیه گام دوم، برداشت صحیح و جامع از این بیانیه می‌باشد. نگاه باز همراه با واقع بینی، شناخت حداکثری از محتوی و مضامین بیانیه گام دوم را به همراه دارد لذا لازم است علاوه بر فهم معنای بیانیه، تحقیقات و تطبیقات میدانی مرتبط با موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب را نیز در نظر داشت.

وی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را امری مهم دانست به شرط آنکه تببین به معنای روشن‌سازی و روشنگری باشد نه صرف شرح عبارت یا بیان صرف محورها، از این‌رو نگاه پژوهشی به بیانیه گام دوم در تمام مراحل تبیین، ترویج و تحقق موضوعات، لازم و ضروری است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت رویکرد علمی و پژوهشی به بیانیه گام دوم انقلاب، خروجی و ثمره فعالیت‌های علمی و ارائه راهکارهای تحقق موضوعات، شرط دیگر پرداختن به بیانیه گام دوم دانست و افزود: ماهیت بیانیه گام دوم، عملیاتی شدن آن است نه صرف بسنده کردن به کارهای علمی و بایگانی شدن در اذهان و کتابخانه‌ها به همین دلیل است که فعالیت‌های نخبگانی در این زمینه نیازمند تلاشی مضاعف و با نگاه کاربردی می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی توجه به پیوستگی مضامین بیانیه گام دوم را از نکات مهم دانست و گفت: هر چند بیانیه دارای محورها و موضوعات متنوع و متعدد می‌باشد اما همه‌ی آن‌ها اجزایی است که با یکدیگر مرتبط و مکمل هم می‌باشند، لذا محققین محترم گرچه در موضوعی خاص از بیانیه فعالیت دارند اما توجه و اشراف به موضوعات پیرامونی آن موضوع در ژرف‌نگری در تحقیق‌ها و پژوهش‌ها بسیار مهم است، به بیان دیگر بیانیه گام دوم را باید به صورت منظومه‌ای دید.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین روش و رویکرد پرسش و پاسخی در بیانیه گام دوم انقلاب را شیوه‌ای جذاب در تبیین بیانیه گام دوم برای جوانان دانست و گفت: نسل‌های بعد از انقلاب با توجه به شعارها، آرمان‌ها و اهداف انقلاب، سوالاتی را در ذهن دارند که طرح سوال و پاسخ همراه با اتقان و منطق و البته واقع‌گویی - چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در سراسر بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید دارند - می‌تواند شیوه‌ای مفید در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشد
استاد حوزه در پایان فهم صحیح مضامین بیانیه گام دوم انقلاب و درک صحیح از واقعیت نظام دینی و انقلاب اسلامی، شرط تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: عیار بیانیه گام دوم انقلاب بسیار بالاست لذا باید از عجله در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرهیز شود اما شتاب و نشاط منطقی موجب ایجاد فضای اندیشه کردن و اندیشه‌ورزی در محتوای بیانیه گام دوم می‌شود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
لازمه آشنایی طلاب با این بیانیه ادامه این نوع اقدامات است. احسنت
0
0