۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۱۶۶۰۱
حجت الاسلام محققی مطرح کرد؛

منازعه هویتی در دنیای امروز و نقش دین در مقابله با آن

منازعه هویتی در دنیای امروز و نقش دین در مقابله با آن
مدیر عامل خبرگزاری رسا تنوع قومیتی در قم را به دلیل وجود عنصر دین و روحانیت یک فرصت قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در جریان بازدید حجت الاسلام عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از رسا که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، از حجت الاسلام عزت زمانی به عنوان مدیری جوان، انقلابی و عملگرا یاد کرد و مسجد محوری، توجه به هیأت های مذهبی و ساماندهی آنان و حمایت از گروه های تبلیغ جهادی را از اقدامات شاخص وی برشمرد که بازتاب رسانه ای خوبی نیز داشته است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با ساماندهی و اعزام گروه های تبلیغ جهادی در کمک به سیل زدگان نیز عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود منازعه هویتی را در دنیای امروز بحثی مهم قلمداد کرد و گفت: از جمله مسائل مهم برای دنیای امروز موضوع مهم هویت است؛ دولت ها در پی یافتن عوامل هویت ساز و تغییر دهنده هویت در جوامع خود هستند. زیرا هویت اجتماعی در کنار مساله سبک زندگی و خانواده یکی از عوامل موثر در خط مشی گذاری فرهنگی کشورهاست و آموزش، رسانه و دین بر روی هویت تاثیرگذار هستند.

منازعه هویتی در دنیای امروز و نقش دین در مقابله با آن

این فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی، هویت غالب در کشورمان را شکل گرفته بر اساس کانون هویت اسلامی‌ ایرانی دانست و یادآورشد: شهر مقدس قم جزو معدود شهرهایی است که تنوع زیادی از فرهنگ ها، اقوام و ملیت ها را در خود جای داده است؛ بر خلاف سایر نقاط مشابه در دنیا، به دلیل وجود عنصر دین و روحانیت، این تنوع قومی و فرهنگی نه تنها تهدید نیست بلکه نوعی فرصت نیز هست که بایستی بیش از پیش مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام محققی پرهیز از ایجاد تقابل‌ بین عناصر هویت ساز به عنوان ترفند رسانه ای دشمن یاد کرد و یادآورشد: نمایندگان و اندیشمندانی از ده ها کشور دنیا در قم حضور دارند، این استعداد و ظرفیت، مغتنم و قابل استفاده است؛ سازمان تبلیغات اسلامی افزون بر ماموریت های سازمانی، باید به این مساله مهم هم توجه کند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات