۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۶۱۶۶۰۲
حجت الاسلام نظری:

برنامه‌های بی محتوا و سطحی در شأن دهه غدیر نیست

برنامه‌های بی محتوا و سطحی در شأن دهه غدیر نیست
رییس ستاد دهه غدیر کشور از پخش برنامه های بی محتوا در ایام دهه غدیر در شبکه استانی گلایه کرد و خواستار بهره گیری از توان و ظرفیت روحانیان از سوی رسانه ملی در ایام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور در دیدار رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با تبریک فرا رسیدن دهه غدیر به نقش مهم رسانه‌ها در ترویج و تبلیغ فرهنگ دهه غدیر و ولایت اشاره کرد و گفت: باید همه رسانه‌ها در جهت تبلیغ صحیح فرهنگ تعالی بخش غدیر به میدان بیایند.
 
وی در ادامه سخنان خود از صدا و سیمای مرکز مازندران به دلیل کمرنگ بودن برنامه‌های فرهنگی و معنوی با موضوع غدیر گلایه کرد و افزود: این شایسته استانی با سابقه دیرینه در ولایت مداری و شیعی بودن نیست که در ایام دهه غدیر، شاهد پخش برنامه‌های بی محتوا از شبکه استانی این دیار باشیم.
 
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با تأکید براین که برنامه‌های دهه غدیر و ولایت باید پرمحتوا و در شأن این موضوع باشد، خاطرنشان کرد: نگاه سطحی به مسأله مهمی، چون غدیر مانعی در برابر رشد و گسترش این فرهنگ اصیل دینی است.
 
رییس ستاد دهه غدیر کشور به سابقه تاریخی مازندران در پذیرش حکومت علوی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت در این دیار با کیفیت و محتوای بالاتری برگزار شود.
 
وی با بیان این که برنامه‌های بی محتوا و سطحی در شأن جریان تاریخی و با عظمتی، چون غدیر نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ملی باید در این ایام بیشتر از توان و ظرفیت علما و مبلغان دینی در جهت تبیین مسأله غدیر و ضرورت تقویت آن بهره گیرد.
 
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع شاهد استفاده از افراد غیرحوزوی در برنامه‌های تخصصی هستیم که این مسأله ممکن است موجب شبهه در مسائل تاریخی شود، تصریح کرد: روحانیت متخصصان اصلی امور دینی هستند و این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی است در چنین اموری از توان حوزویان استفاده کند.
 
دبیر همایش المللی غدیر با بیان این که دشمنان به دنبال روزنه‌ای برای ضربه زدن به دین و اسلام ناب هستند، خاطرنشان کرد: نباید ناخواسته زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کنیم که همین مسأله موجب تحرک آن‌ها علیه از مبانی اصولی ما خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنان خود از غدیر به عنوان محور وحدت در دنیای پر آشوب امروز یاد کرد و گفت: در این دریای بیکران ارزش‌های نابی از معارف الهی نهفته است که می‌تواند همه انسان‌های جهان را سیراب کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات