۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۱۶۶۰۶
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری:

حوزه علمیه زیرساخت بنیادین جامعه دینی است

حوزه علمیه زیرساخت بنیادین جامعه دینی است
آیت الله خاتمی با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه در کشور، گفت: حوزه علمیه زیرساخت بنیادین جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، شامگاه سه‌شنبه در نخستین همایش دانش‌آموختگان مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، با اشاره به جایگاه ویژه علما، اظهار کرد: امام صادق (ع) در تعریف علمای اسلام فرمودند: «عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِی الثَّغْرِ الَّذِی یلِی إِبْلِیسَ وَ عَفَارِیتَهُ یمْنَعُوهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَی ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا» و تأکید کردند دانشمندان پیروان ما همانند مرزدارانی هستند که در برابر ابلیس و لشکرهایش صف کشیده و از یورش آن‌ها به افرادی از شیعیان ما که قدرت دفاع از خود ندارند جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس در مملکت اسلامی در هر استان اگر استانداری بخواهد خدمت کند باید روحانیت را به‌عنوان سرمایه ببیند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اینکه استاندار خراسان شمالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای از روحانیان استمداد کرده نشان از واقع‌بینی ایشان است؛ زیرا اگر بخواهیم کشور ساخته شود راهی جز این نیست؛ چراکه همه سوار یک کشتی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و کارکردهای روحانیت در جامعه دینی، اظهار کرد: زیرساخت‌های یک شهر فقط زیرساخت‌های اقتصادی نیست؛ بلکه زیرساخت‌های اقتصادی اهمیت بیشتری دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: زیرساخت‌های فرهنگی را باید به‌عنوان زیرساخت بنیادین دید و حوزه علمیه هم اصل زیرساخت‌ها است.

آیت الله خاتمی افزود: حوزه‌های علمیه در تاریخ خود مستقل بوده‌اند، هستند و خواهند بود؛ به‌گونه‌ای که ما یک ریال شهریه خود را از بودجه‌های دولتی نمی‌گیریم.

وی اضافه کرد: درست است مرکز خدمات حوزه‌های علمیه داریم که خدمات شهروندی را به طلاب ارائه می‌دهد؛ اما همه افراد این کشور بیمه هستند و علما هم باید بیمه باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یک ریال شهریه ما طلاب از بودجه دولتی نیست؛ به‌گونه‌ای که مراجع اگر سهم امام برسد شهریه می‌دهند اگر نرسید نمی‌دهند و رهبری هم تأکید کردند که حوزه دولتی نخواهد شد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
هادی رحیمی
ارسال نظرات