۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۶۱۶۶۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بار اصلی تمدن سازی دینی بر دوش روحانیت است

بار اصلی تمدن سازی دینی بر دوش روحانیت است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: روحانیان باید تلاش کنند در پرتو رهبری حکیم برای بار سنگین تمدن سازی آمادگی پیدا کرده و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، سه‌شنبه‌شب در نشست «هم‌اندیشی روحانیت؛ کادر سازی، تمدن اسلامی» که با حضور آیت الله سید احمد خاتمی و با شرکت علما و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به شئون طلبگی برگرفته از آیات و روایات، اظهار کرد: اگر خود را با این بایسته‌ها و نبایسته های طلبگی تطبیق بدهیم برای آینده انقلاب و نظام اسلامی کادر سازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اینکه ما طلاب و روحانیان باید چه چیزهایی را داشته باشیم و از چه چیزهایی پرهیز کنیم خود مقدمه تمدن سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید تلاش کنند در پرتو رهبری حکیم حاکم و رهبر فرزانه انقلاب برای بار سنگین تمدن سازی آمادگی پیدا کرده و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در دهه پنجم و چله دوم انقلاب باید همت والاتری برای ادای رسالت خطیر خود داشته باشیم، افزود: در این راستا ضرورت دارد بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه ما باشد.

وی خطاب به روحانیان و طلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب را به‌صورت دو سه نفری مباحثه و واکاوی کرده و در آن به تعمق بپردازید تا راه‌های اجرایی آن را احصا کرده و به دیگران هم گوشزد کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه چکیده یک عمر تجربه رهبری در بیانیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: سطر به سطر و کلمه به کلمه بیانیه گام دوم انقلاب حساب‌شده است؛ چون عصاره فکر رهبری بوده و رهبری هم عصاره فکر امام را در خود دارد.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه دارای سه بخش همت‌ها، برکت‌ها و غفلت‌ها است، افزود: رهبری در بیانیه می‌خواهند همت‌ها را برانگیزانند، برکت‌ها را بشمارند و غفلت‌ها را بزدایند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به تأکید رهبری در این بیانیه مبنی بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، اظهار کرد: برای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی باید همت داشته باشیم؛ زیرا تمدن بر اساس همت ساخته می‌شود و انسان هرچه همتش والاتر باشد جایگاه بالاتری دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات