۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۱۶۶۲۵
امام جمعه موقت کاشان:

فرزندان گفتار والدین خود را با عمل آن‌ها می‌سنجند

فرزندان گفتار والدین خود را با عمل آن‌ها می‌سنجند
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: فرزندان گفتار والدین خود را با اعمال آن‌ها خواهند سنجید و اگر حرف والدین بر خلاف عمل آن‌ها باشد فرزندان عکس العمل نشان می‌دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در مسجد آیت الله رضوی کاشانی با تبریک دهه ولایت، از کانون خانواده به عنوان یکی از عرصه‌ها و میدان‌های ظهور و بروز تقوا دانست و گفت: از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع) والدین تنها مسؤولیت فراهم کردن امور دنیوی فرزندان خود را ندارند.

وی افزود: والدین باید آینده نگری دقیقی برای فرزندان خود داشته باشند و از راه صحیح نه تنها امور دنیوی فرزندان خود را تامین کنند و آینده آن‌ها را برای یک زندگی آبرومند تضمین کنند بلکه باید کاری کنند که آخرت فرزندان خود را نیز تضمین کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار به برخی از روش‌های هدایت دینی پدر و مادر برای فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: والدین در خانه باید به دستورات دینی و واجبات پاییند باشند و ملزم به نماز اول وقت و روزه و مال حرام و رعایت حق الناس و پایبند به حجاب باشند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر باید پایبند به دستورات دین باشند، افزود: پایبندی پدر و مادر به دستورات دینی تبلیغ دستورات دینی در محیط خانواده برای فرزندان است، چرا که دعوت با زبان عمل نافذتر از زبان در دهان است، چون توجه فرزند بیشتر به عمل والدین است.

امام جمعه موقت گفت: فرزندان گفتار والدین خود را با اعمال آن‌ها خواهند سنجید و اگر حرف والدین بر خلاف عمل آن‌ها باشد فرزندان عکس العمل نشان می‌دهند.

به گفته وی رفتار والدین در خانه با یکدیگر در مقابل فرزندان باید محترمانه و مودبانه باشد و حقوق یکدیگر را رعایت کنند و مقابل فرزندان به یکدیگر احترام بگذارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه یکی از عوامل بسیار موثر در هدایت و در ضلالت انسان را لقمه حلال و یا حرام دانست و عنوان کرد: غذای حلال از راه شرعی در روحیه انسان تأثیرگذار و دارای تاثیرات مثبت و سبب تقویت قدرت دینی است.

وی افزود: خوش رفتاری با فرزندان در تربیت فرزندان مهم است، چرا که اسلام با تحقیر فرزندان مخالف است، چون احترام به فرزندان احترام به پدر و مادراست.

امام جمعه موقت کاشان به لزوم بیان واجبات و محرمات پدر و مادر برای فرزندان تأکید کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر و بیان مسائل اخلاقی از جمله پرهیز دروغ و غیب و تهمت برای فرزندان از سوی پدر و مادر لازم است./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات