۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۶۱۶۶۲۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

انسجام و همدلی مهمترین نیاز امروز کشور در زمینه امور فرهنگی است

انسجام و همدلی مهمترین نیاز امروز کشور در زمینه امور فرهنگی است
امام جمعه شهرکرد با انتقاد از تک روی‌هایی که در زمینه امور فرهنگی صورت می‌گیرد، گفت: انسجام و همدلی مهمترین نیاز امروز کشور در زمینه امور فرهنگی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه، ۲۳ مردادماه، در دیدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با اشاره به اینکه مدیری جوان و باانگیزه سکاندار سازمان تبلیغات را برعهده گرفته که جای خوشحالی دارد، گفت: اگر در رأس همه مجموعه‌های کشور افرادی باانگیزه و معتقد با مدارک علمی و اخلاقی بالا قرار بگیرند، به یقین مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انگیزه ایمانی و توکل بر خدا نقش مهمی در پیشبرد اهداف و کار‌های هر مجموعه‌ای دارد، افزود: باید همه خود را عبد واقعی در محضر حق تعالی ببینیم تا ان شاءالله کار‌ها به خوبی پیش رود.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات یک مجموعه تأثیرگذار است، ابراز کرد: امروز سازمان تبلیغات در متن کار قرار دارد که اگر به خوبی نقش آفرین کند، حتما مقصد نورانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز تشنگی و عطش در زمینه امور فرهنگی در جامعه بیداد می‌کند، خاطرنشان کرد: باید همه دستگاه‌های متولی با همدلی و انسجام وارد میدان عمل شوند تا در نهایت سبک زندگی اسلامی در متن جامعه فراگیر و نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انتظارات از سازمان تبلیغات بسیار بالا است چراکه از صفر تا صد منتسب به رهبری است، تصریح کرد: کار‌های بسیار خوبی در زمینه فرهنگ دینی مردم تاکنون انجام شده، اما با نقطه ایده آل فاصله بسیار است که باید این فاصله هر روز کمتر شود و این نیازمند داشتن نگاه جهادی و ایمانی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بار اصلی سازمان تبلیغات بر دوش مبلغان دینی است، اظهار کرد: قسمت عمده کار سازمان تبلیغات در اعزام مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی است که به یقین نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارد و هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای تحقق این امر کار اساسی و بنیادی صورت گیرد، ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۶۰ روحانی مستقر و طرح هجرت وجود دارد که جوابگوی همه نیاز‌های دینی استان نیست.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری تشنه فراگیری معارف ناب الهی است، خاطرنشان کرد: به یقین اگر زمینه حضور مستمر روحانی در همه مناطق استان فراهم شود، محرومیت فرهنگی از چهره استان رخت بر خواهد کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه باید نگاه‌ها تغییر کند، ابراز کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم دین مردم در معرض خطر است؛ متأسفانه بسیاری از مساجد استان به خاطر نبود روحانی بسته است و استان از نبود روحانی رنج می‌برد.

وی با انتقاد از تک روی‌هایی که در زمینه امور فرهنگی صورت می‌گیرد، گفت: انسجام و همدلی مهمترین نیاز امروز کشور در زمینه امور فرهنگی است که متأسفانه هنوز محقق نشده است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات