۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۶۶۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امامت و ولایت کلید ورودی به معارف دین و خزائن معنوی است

امامت و ولایت کلید ورودی به معارف دین و خزائن معنوی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امامت و ولایت کلید ورودی به معارف دین و راه ورودی به ارزش‌های اسلامی و خزائن معنوی دین ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست بنیاد مهدویت استان، با اشاره به اهمیت موضوع ولایت، اظهار کرد: غدیر و ولایت کلید ارزش‌ها بوده و مهم‌ترین موضوع اعتقادی ما بعد از توحید و باورهای مبدأ و معاد، امامت است که ادامه نبوت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حدیث «أنا مدینة العلم و علی بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب؛ من شهر دانشم و علی دروازه آن» از پیامبر اکرم (ص)، افزود: رسول گرامی اسلامی مجموعه‌ای را به بشریت معرفی کرد که در ورودی آن امامت و ولایت است؛ یعنی بدون امامت و ولایت به مجموعه معارف دین راهی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام رضا (ع) هم در حدیث سلسله الذهب می‌فرماید: «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» و تأکید می‌کند کلام «لا إلهَ إلّا اللّهُ یعنی هیچ معبودی بجز الله نیست» دژ و حصار من (خدا) است پس هر کس به دژ و حصار من داخل شود از عذاب من امنیت خواهد یافت و این شروطی دارد و من (علی بن موسی الرّضا) یکی از آن شرط‌ها هستم.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس امامت و ولایت کلید ورودی به معارف دین و راه ورودی به ارزش‌های اسلامی و خزائن معنوی دین ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به همین دلیل ما در همه معارف دین پیوست مهدویت را می‌بینیم؛ به‌گونه‌ای که در همه جای اسلام بحث مهدویت مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم اشارات لطیفی به بحث آخرالزمان و مهدویت شده است، اضافه کرد: ازجمله در آیه 55 سوره نور می‌خوانیم: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ»؛ یعنی خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند به جامعه ایمانی وعده داده که روزی خلیفه‌اش را بر روی زمین حاکم می‌کند و مؤمنین در سایه توحید و امامت به جامعه دلپذیر دسترسی می‌یابند.

وی افزود: همچنین در آیه 33 سوره توبه آمده است: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَیٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ»؛ او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خداوند وعده داده که دین اسلام بر سایر ادیان حاکم شود که این‌ها همه پیوست‌های مهدویت قرآنی است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
هادی رحیمی
ارسال نظرات