۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۶۷۳۹
در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی؛

گردهمایی بزرگ جهادگران بسیجی و مردمی برگزار شد

گردهمایی بزرگ جهادگران بسیجی و مردمی برگزار شد
گردهمایی بزرگ جهادگران بسیجی و مردمی با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ جهادگران بسیجی و مردمی عصر امروز با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط فرزند شهید موحدی و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران سردار محمدحسین سپهر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضور امروز بسیجیان و جهادگران با هدف تقویت سازندگی و خشکاندن ریشه فقر در کشور برگزار شده است.

وی افزود: حضور پرشور امروز جهادگران بیانگر آمادگی جهادی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در آبادانی و توسعه مناطق کم برخوردار است.

همچنین در این مراسم محمدباقر قالیباف به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضور پرشور جهادگران در این گردهمایی یاد و خاطره سال 58 را در ذهن من زنده کرد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت جوانان انقلابی و توده های مردم برای سازندگی بسیار دیدنی بود اما با تحمیل جنگ تحمیلی به این حرکت کند شد چرا که همان جوانان در میدان نبرد به دفاع از کشور مشغول بودند.

یادآور می شود در پایان این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جهادگران قرائت شد و همچنین از خانواده شهدای جهادگر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسمه‌ تعالی

جوانان عزیز گروههای جهادی و بسیج سازندگی

افزون بر چند کلمه‌ئی که دیشب حضوراً گفته شد:

اولاً: کارتان با ارزش است. سپاس امثال من حق آن را ادا نمیکند؛ سپاس خدا نصیبتان باد، شکّر الله مساعیکم.

ثانیاً: کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچیک نقطه‌ی پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما میتواند دهها و صدها برابر، کیفیت و ارتقاء و گسترش یابد.

ثالثاً: ارتقاء فکری و عملی جهادگران (که گزارش آن را دادید) آنها را از خدمت‌رسانیهای ابتدائی و یَدی غافل و دور نکند. تعمیر دیوار و بام و خانه‌ی آن پیرزن روستائی، به شما و کارهای بزرگتان برکت و نورانیت می‌بخشد

رابعاً: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه‌ی معرفتی اسلام در این‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال اینها است در برابر میلیونها جوان کشور بگذارید.

خامساً: جهاد خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ی خدمت، به خود خدمت‌رسان سود میرساند. دل‌کندن از بهره‌های شخصی برای بهره‌رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقاء و اراده را قوّت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب میکند.
این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌رسانی نگذاشته‌اند، نشان دهید.

سادساًدر محیط خدمت‌رسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه؛ اجتناب از محرمات، تقید به مستحبات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.

سابعاًحتماً خودِ مردم منطقه‌ی خدمت‌رسانی، بویژه جوانان را در کار خدمت‌رسانی شریک کنید. این نیز خدمتی بزرگ به آنها است.

ثامناً: به ارتباط گروههای جهادی با یکدیگر و ارتباط آنها با دستگاههای قادر بر پشتیبانی، بپردازید بی‌آنکه دچار ارتباطهای اداری مرسوم و دست‌وپاگیر شوید.

تاسعاً: کارهای خود، پیشرفتهای خود، موقعیتهای خود، توانائیهای روزافزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهاد موفق شما که فقط بر گوشه‌ئی از ظرفیتهای انسانی کشور متکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است.

صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابی‌جعفر الجواد سلام‌الله‌علیه.

سیّد علی خامنه‌ای

جمعه ۳۰ ذی‌قعده، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸»

/813/پ203/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات