۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۱۶۷۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارتقای عیار معنویت و اخلاق در جامعه رسالت اصلی روحانیت است

ارتقای عیار معنویت و اخلاق در جامعه رسالت اصلی روحانیت است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: فعالیت برای ارتقای عیار معنویت و اخلاق در جامعه رسالت اصلی روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبری در این بیانیه نقشه راه و سند حرکت در چله دوم انقلاب را ترسیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب که رهبری در این بیانیه مطرح کرده‌اند افزایش عیار معنویت و اخلاق در جامعه دینی است، افزود: معنویت به معنای برجسته کردن ارزش‌های معنوی ازجمله اخلاق، ایثار، توکل و ایمان در خود و جامعه است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به حوزویان، اظهار کرد: فعالیت برای ارتقای عیار معنویت و اخلاق در جامعه رسالت اصلی روحانیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر این اساس باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در مباحث فردی و اجتماعی رویش‌های جدید داشته باشیم و عیار معنویت و اخلاق در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: بر اساس رهنمودهای رهبری در بیانیه در این راستا باید الگوها و انسان‌های دارای رفتار سازنده را به نسل جدید معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: درواقع مایه‌های ایمانی و ریشه‌دار و عمیق مردم بود که منجر به پیروزی انقلاب شد؛ زیرا ریشه اعتقادی مردم ما قوی و دین آن‌ها محکم بود و امام فطرت وجود مردم را برانگیخت.

وی با بیان اینکه مایه‌های ایمانی مردم در گسترش معنویت و اخلاق تأثیر زیادی داشت، ادامه داد: علاوه بر این رویکرد دینی و اخلاقی جمهوری اسلامی عامل دیگر گسترش معنویت و اخلاق در کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: عامل دیگر گسترش معنویت در جامعه ما جبهه دفاع مقدس و برخورد خانواده‌های شهدا با جنازه‌های شهدا و صبر و شکر آن‌ها بود؛ ازاین‌رو همه ما باید قدردان خون پاک شهدا بوده و با عمل به وظیفه ایمانی و انقلابی خود زمینه‌های ارتقای بیش‌ازپیش معنویت را در جامعه فراهم کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات