۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۱۶۷۹۷
آیت الله نوری همدانی:

کشتار و محاصره نظامی مردم کشمیر هرچه سریعتر پایان یابد

کشتار و محاصره نظامی مردم کشمیر هرچه سریعتر پایان یابد
حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی کشتار مردم کشمیر را محکوم کرد و خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی مردم کشمیر شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی کشتار مردم مسلمان کشمیر را محکوم کرد و خواستار پایان سریع کشتار مردم کشمیر شد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در این روزها متاسفانه اخبار ناگواری از كشمیر هند به گوش می‌رسد. سکوت نهاد‌های بین‌المللی و مدعی حقوق بشر، به این نوع از برخوردها موجب تاسف است.

اقدام به محاصره دره کشمیر و قطع وسایل ارتباطی نموده‌اند. هرگونه تجمع و حتی نماز جمعه و جماعت را ممنوع کرده و در صورت تشکیل هرگونه اجتماع، پاسخ را با گلوله می‌دهد. مردم مظلوم حتی امنیت تهیه غذا و نیاز‌های اولیه را ندارند. تصاویر و گزارشاتی می‌رسد که انسان توانایی دیدن آنها را ندارد و تمام این‌ها رفتاری غیر انسانی است.

همه انسان‌های آزاده خصوصا امت اسلامی، دولتمردان، علما و نهاد‌های حقوق بشری همگی باید نسبت به این موضوع اقدامی جدی داشته باشند؛ كه درصورت سكوت، كشمیر وارد مرحله‌ای خطرناك‌تر و تاسف بارتر خواهد شد. بنابراین بر آحاد مردم آزاده جهان با هر نوع رنگ و پوست و نژاد و دین و خصوصا امت اسلامی و دولت‌ها است که در برابر این اهانت بزرگ و تجاوز غیر انسانی ساکت ننشینند.

دولتمردان هند نیز بدانند این رفتار ظالمانه، جز بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید زمینه را برای یك زندگی مسالمت‌آمیز برای همه مردم اعم از شیعه، سنی و هندو فراهم نموده و همانند گذشته دركنار هم باشند.

اینجانب ضمن محکوم نمودن رفتارهای غیر انسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر می‌باشم و تاكید بر دفاع از هر انسان مظلوم در هركجای جهان داریم.

حسین نوری همدانی
24 مرداد 1398

محمد قمین
ارسال نظرات