۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۱۶۸۱۸
رحمانی فضلی:

دشمن از اسلام خواهی بشریت و گسترش اسلام هراس دارد + فیلم

دشمن از اسلام خواهی بشریت و گسترش اسلام هراس دارد + فیلم
وزیر کشور گفت: نگرانی های استکبار به خاطر فناوری هسته ای و موشک نیست بلکه به این خاطر است که اسلام سعادت دنیا و آخرت را نوید می دهد و آن ها توان رقابت با آن را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به رمز جاودانگی اربعین حسینی، گفت: اربعین از جنس محبت، عشق، تعالی، رشد و مسیر رسیدن به خدا است که ماندگار شده است.

وی با بیان این که انسان ها به صورت فطری کمال گرا و متمایل به جاودانه ماندن هستند، اظهار کرد: چیزی جاودانه می ماند که غیر مادی باشد، زمان و مکان پذیر نبوده و دارای حجم نباشد مانند زیبایی، عشق، ایمان و اعتقاد از جنس ماندگاری هستند، اربعین و ولایت و امامت از این جنس است و در تاریخ تا زمانی که انسان و عالم وجود دارد به علت پذیرش فطرت ها و با وجود همه کینه، بغض ها و جنگ ها جاودانه هستند.

رحمانی فضلی اسلام خواهی و پذیرش آن توسط همه انسان ها را دلیل نگرانی استکبار دانست و ابراز کرد: نگرانی های استکبار و مبارزات استکبار از این که ما دارای فناوری هسته ای، تجهیزات نظامی و موشک  هستیم، نیست بلکه به این خاطر است که اسلام سعادت دنیا و آخرت را نوید می دهد و آن ها توان رقابت با آن را ندارند.

وزیر کشور افزود: همه انسان ها به دنبال آرامش درونی، زندگی مسالمت‌آمیز، عدالت و صلح هستند و همه مکاتب که مدعی چنین موضوعاتی هستند با شکست مواجه شده اند و شعارهای عدالت شرقی ها و شعار آزادی غربی ها  نتوانستند به نیاز جامعه بشری پاسخ دهد و انسان ها سرگشته شده اند بنابراین با دل و جان و فطرت به آموزه های دینی توجه دارند.

وی به تلاش دشمن برای اسلام ستیزی و شکست آن ها اشاره و بیان داشت: دشمنان اسلام به زعم خود می خواهند سرچشمه تلألو الهی را از بین ببرند و چهره زلال و روحانی دین را خدشه دار کرده و آن را ضد حقوق بشر، ضد صلح، نافرمان و قانون ناپذیر نشان دهند بنابراین به تحریم، ایجاد جریان های داعش و سلفی گیری و غیره اقدام کردند اما برای همه مشخص شد که همه این جریان ها ساخته خود بشر است و با هر اتفاق روز به روز چهره رحمانی، حقوق بشری و منطبق با فطرت اسلام بیشتر نمایان شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: امروز چه کسی در دنیا نمی داند که داعش جریان ساخته صهیونیست ها و استکبار نیست؟ چه کسی بین آموزه های الهی و شیطانی فرق نمی گذارد؟ اگر چه اقدامات دشمن برای خدشه دار کردن چهره اسلام برای ما هزینه هایی داشت اما موجب آشکار شدن ماهیت و چهره آن ها شد، این قدرت تشخیص درست از نادرست و حق از ناحق از اثرات عاشورا و اعتقادات دینی است.

وزیر کشور با اشاره به جریان باشکوه اربعین حسینی، گفت: امروز به لطف خدا جریانی عظیم به نام جریان اربعین شروع شده است و هر سال با شکوه تر و با نفوذ مسیر خود را طی می کند و این موضوع به عنوان یک موضوع بین المللی، جامعه شناختی و‌ معرفتی از طرف دشمنان اسلام مطالعه می شود.

وی به فعالیت های مردمی جهت برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد امکانات اربعین توسط مردم تامین می شود که این ظاهر موضوع است و به نوبه خود حیرت آور است اما در جنبه باطنی نیز باید در حوزه فرهنگی، معرفی و اخلاقی کار را جلو ببریم همچنین آثار عاشورا و اربعین را در عرصه اخلاق، تعالی جویی و کمال گرایی انسان به کار بگیریم.

رحمانی فضلی با بیان این که اربعین نماد برادری، صلح، ایثار و‌ همکاری است، ابراز کرد: همکاری ما با کشور عراق فراتر از پروتکل های بین المللی و رسمی است هر چند مبنای ما این پروتکل های رسمی است اما این همکاری در اربعین براساس عشق و اعتلا است./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
امیر خاکراه
ارسال نظرات