۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۱۶۸۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی:

فرهنگ اربعین سبب شکست قارون های منطقه و قدرت های استکباری شده است + فیلم

فرهنگ اربعین سبب شکست قارون های منطقه و قدرت های استکباری شده است + فیلم
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما در عراق، سوریه و یمن حضور اربعین را می بینیم که چگونه قارون های منطقه و قدرت های استکباری را به شکست کشانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی امروز در دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به روایت هایی در خصوص محبت اهل بیت(ع)، گفت: محبت اهل بیت(ع) کم سرمایه‌ای نیست و باید آن را قدر دانست.

وی با بیان این که معیاری برای سنجش حرکت بزرگ اربعین وجود ندارد، اظهار کرد: این همه افراد با این همه سختی راه با تعداد میلیونی به اربعین می‌روند، حتی با پای پیاده از مشهد به کربلا رفتند و معیاری برای سنجش آن وجود ندارد، اربعین یک پدیده الهی است، قابل تبیین و توصیف نیست و در واژه هیچ تحلیلی و سیاسی ما نمی‌گنجد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به جلوه های اربعین حسینی، گفت: اربعین فقط برای مسلمانان نیست بلکه این جاذبه و عشق ابا عبدالله(ع) است که غیر مسلمان را نیز جذب می کند، راهپیمایی و خدمت گزاری اربعین صبغه الله و رنگ خدا است، این خدمت و نوکری خالصانه حضرت رنگ خدایی دادن به فرد و عرصه تحول و شدن است و مقصد بهانه و خود حرکت هدف است.

تولیت آستان قدس رضوی به جلوه های درونی و بیرونی اربعین حسینی اشاره و ابراز کرد: گام های ظاهری ما به سمت حرم مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) ما را به سمت کربلا نزدیک می کند اما گام های درونی برای انسان شدن، تربیت شدن و به خدا پیوستن است، گام های بیرونی ما را به برکت حضور در حرم شریف اباعبدالله(ع) و گام های درونی ما را  به خدا و معارف امام حسین(ع) می رساند.

وی محو شدن مرز میزبان و میهمان را از دیگر در جلوه های اربعین عنوان و ابراز کرد: در اربعین حسینی میزبان و مهمان یکی است و همه میزبان هستند، همه کار می کنند که این در دنیا بی سابقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حضور همه بشریت از ادیان و کشورهای مختلف در اربعین تصریح کرد: اربعین رنگین کمان اقوام و ملیت ها و ادیان گوناگون در سطوح مختلف؛ دانشمند، کارگر، کودک، پیر و جوان است، در مکه و حج اقوام و مذاهب اسلامی حضور داشته و ادیان دیگر نیستند اما در اربعین همه بشریت حضور دارند، در کجا چنین اجتماعی را که همه سطوح از مردم حضور داشته باشند، دیده می شود؟

تولیت آستان قدس رضوی اوج تفکر مبارزه در راه خدا و اسلام را از ویژگی دیگر اربعین بیان و اظهار کرد: داشتن روحیه جهاد، از خود گذشتن، مبارزه با ظلم و  دفاع از حق و مظلوم پیام اربعین به جامعه انسانی است و دارای برکاتی است، ما در عراق، سوریه و یمن حضور اربعین را می بینیم که چگونه قارون های منطقه و قدرت های استکباری را به شکست کشانده اند.

وی توجه به هدایت قرآنی و امامت و ولایت را از درس های اربعین بیان و تصریح کرد: از مسیر امامت و ولایت از هدایت قرآنی بهره مند شده و به سعادت می رسیم و اربعین ذهن و‌ فکر ما را به این امر معطوف می دارد، برای همین دشمن تلاش می کند که از این حرکت بی نظیر تاریخ هیچ انعکاسی در رسانه ها نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: اگر ترقه و‌ تظاهراتی چند نفری باشد در رسانه های استکباری بازتاب گسترده دارد اما میلیون ها نفر در سطوح و اقوام مختلف در اربعین حضور دارند اما رسانه های استکباری به انعکاس این حرکت بزرگ نمی پردازند اگر چه مجبور به قبول این حرکت بزرگ بوده و ناچار هستند یک روز به آن اختصاص دهند اما این عدم توجه آن ها و انعکاس نداشتن این حرکت بزرگ در رسانه های دشمنان اسلام نشان از حقانیت این راه است.

وی با اشاره به گسترش عاشوار در سراسر جهان، گفت: مگر یزیدیان در عاشورا با هلهله و فریاد توانستند صدای حقانیت ابا عبدالله را خاموش کنند که امروز این حرکت بزرگ که در ادامه حرکت حضرت است، خاموش شود. امروز این شعاع نورانی عاشورا روز به روز گسترده تر می شود و این در پرتو الطاف الهی است./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 2
امیر خاکراه
ارسال نظرات