۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۱۶۸۲۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

امام راحل، ولایت فقیه را از توحید بینشی به توحید گرایشی سوق دادند

امام راحل، ولایت فقیه را از توحید بینشی به توحید گرایشی سوق دادند
حجت الاسلام نبی زاده گفت: امام راحل، ولایت فقیه را از حوزه توحید بینشی به حوزه توحید گرایشی سوق دادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درس‌های ۸ و ۹ کتاب طرح کلی اندیشه قرآن در قالب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، پیش از ظهر امروز از سوی حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در مسجد الغدیر تدریس شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی و الحاق به جامعه مهدوی در گرو هدایت نسل جوان از طریق چارچوب فکری صحیح است، عنوان داشت: نقشه راه دروس ۸ و ۹ توحید در حوزه‌های بینش و گرایش است منتهی توحید در حوزه بینش به تنهایی کاربرد ندارد و توحید گرایشی تکمله کننده خواهد بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه توحید بدون توحید در حوزه گرایش ناقص است، اظهار داشت: در مباحث اعتقادی مدارس متکلمین، عرفا، مشاء، اشراق و حکمت متعالیه را داریم که هر کدام شان ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از دیگری متمایز می‌سازد.

حجت الاسلام نبی زاده با اشاره به تأکیدات رهبرانقلاب بر ضرورت توجه بیشتر به فلسفه اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در قالب ساده‌ترین عبارت ها، توحید صدرایی و مشایی را بیان می‌کند، معظم له تبدیل منابر سخنرانی به مباحث علمی را تأیید کردن اند.

وی با بیان اینکه توحید، روح جهان بینی اسلامی است، ادامه داد: توحید گرایشی برای اقتصاددان مسلمان، آموزش و پرورش کشور و فقیه تعیین تکلیف می‌کند و در عین حال رابطه فقه اسلامی با توحید اسلامی را مطرح می‌نماید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: امام راحل، ولایت فقیه را از حوزه توحید بینشی به حوزه توحید گرایشی سوق داد و با چنین اقدامی ولایت فقیه اکنون در حوزه گرایش طرح عملی برای اداره جامعه است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه زمان کنونی زمان مطالبه گری است، گفت: مطالبه ما از علما و فقها آن است که لوازم حکومت بر مبنای ولایت را از حوزه توحید بینشی به حوزه توحید گرایشی مبدل سازند تا شاهد تحقق فقه رسانه، فقه اقتصاد، فقه خانواده، فقه زن، فقه سیاسی و امنیتی باشیم./۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حاتم شرفی
ارسال نظرات