۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۶۱۶۸۴۳
صالحی در پیامی به آیین پایانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی:

جشنواره کتابخوانی رضوی تجلّی امید به آینده روشن و کتابخوان ایران است

جشنواره کتابخوانی رضوی تجلّی امید به آینده روشن و کتابخوان ایران است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آیین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلّی امید به آینده روشن و کتابخوان ایران بصیر و ولایت مدار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آیین پایانی جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلّی امید به آینده روشن و کتابخوان ایران بصیر و ولایت مدار است

متن پیام سیدعباس صالحی به آیین پایانی این جشنواره به شرح زیر است:

بسم ­الله الرحمن الرحیم

بوستان سرسبز کتاب، آن هنگام که نسیم جانفزای معارف اهل­ بیت(ع) در آن می‌پیچد و جلوه­ای از ظرایف سیره و سنّت آن عزیزان خدا را متبلور می‌­سازد، برکتی صدچندان می‌­یابد، بدان‌گونه که عطر آسمانی آن از جسم و جان خوانندگان استشمام و در رفتار عملی آنان متجلّی می‌‌شود.

جشنواره­‌های مروج کتابخوانی، فرصتی ارزشمند برای پیوند عموم مردم با "یار مهربان" اندیشه‌­های بشری است و زمانی که با آموزه‌های اصیل مذهبی آمیخته شوند، شکوه صدچندان می‌یابند.

«جشنواره کتابخوانی رضوی» که مفتخر و معطّر به نام و یاد نورانی هشتمین اختر تابنده آسمان امامت و ولایت حضرت علی­ بن­ موسی ­الرضا(علیه آلاف التحیه و الثناء)، خواهر گرانقدرشان حضرت فاطمه معصومه(سلام‌­الله علیها) و فرزند برومندشان حضرت جواد(علیه­السلام) است، در قلوب ارادتمندان و عاشقان اهل­بیت(ع) در سراسر ایران اسلامی جایگاهی ویژه یافته است.

پشتوانه پرافتخار شرکت عاشقان آن امام همام به­ ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان در ادوار مختلف این جشنواره به‌ویژه نهمین دوره با مشارکت بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر، بیانگر اوج ارادت و میهمان نوازی شایسته ایرانیان از اهل­ بیت پیامبر(ص) است و نشان از اشاعه سیره فرهنگی و علمی ایشان دارد.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، تجلّی امید به آینده روشن و کتاب­خوان ایران بصیر و ولایت­مدار است. یکایک دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، بالاخص کتابداران عزیز در اقصی نقاط کشور، شایستگی آن را داشته­‌اند که در شهر و دیار خویش به افتخار خدمت‌گزاری حضرت ثامن ­الحجج(ع) نائل شوند و در دایره بزرگ خادمان فرهنگ رضوی قرار گیرند. به همه شما عزیزانم در نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور خدا قوت می‌‌گویم و ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، که آغاز آن مظهر عبودیت و شکوفایی ایمان و خاتمه آن ثمره نبوت و اکمال دین است، برایتان در این مسیر نورانی، عزّت و سربلندی آرزومندم./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات