۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۱۶۸۶۰
مدیر حوزه علمیه کرمان:

فرزندان خانواده‌های کم جمعیت آداب اجتماعی را فرا نمی‌گیرند

فرزندان خانواده‌های کم جمعیت آداب اجتماعی را فرا نمی‌گیرند
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با بیان اینکه حوزه علمیه باید برنامه منسجمی درمورد آموزش آداب اجتماعی داشته باشد، از رها سازی فضای مجازی انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، کاهش جمعیت را یکی از دغدغه های اساسی کشور دانست و اظهار داشت: فرزندانی که در خانواده های کم جمعیت تربیت می شوند آداب اجتماعی متناسب با فرهنگ شیعی و ایرانی را فرا نمی گیرند.

مدیر حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان یک مرجع فرهنگی مهم در کشور باید برنامه منسجمی درباره آموزش آداب اجتماعی به طلاب جوان داشته باشد.

وی با بیان اینکه همواره آموزه های دینی با فطرت بشر هماهنگی داشته است، عنوان کرد: در صورت تولید محتوای خوب و سالم امکان انتقال آن به جامعه از طریق فضای مجازی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی رهاسازی فضای مجازی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: شبکه های اجتماعی فرصت مناسبی را برای تبلیغ گسترده و تاثیر گذار معارف انقلاب اسلامی به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه طلاب باید در طول تحصیل مهارت های متناسب با تبلیغ را فرا بگیرند، عنوان کرد: زبان آموزی و ورود به عرصه رسانه از ضرورت های تبلیغ در عصر جدید است.

مدیر حوزه علمیه کرمان به اهمیت تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و افزود: فعال سازی و استفاده حداکثری از مراکز دینی و بومی مانند مساجد و تکیه ها باید صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با یادآوری تجربه ده ساله حوزه علمیه کرمان در زمینه تبلیغ در بوستان ها افزود: در حاشیه این برنامه های تبلیغی آموزش ها و مشاوره های کاربردی به خانواده ها ارائه می شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان به سیره بزرگان حوزه علمیه در غنیمت شمردن فرصت تابستان اشاره کرد و گفت: آفت علم فراموشی است و تعطیلات بیش از حد آسیب از یاد بردن مطالب فراگیری شده را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با بیان اینکه در برنامه ریزی ها باید اقتضائات زندگی در جامعه امروز مدنظر گرفته شود، گفت: نباید به گونه ای برنامه ریزی شود که طلاب از مسئولیت های اجتماعی و اقتصادی خود بازبمانند.

مدیر حوزه علمیه کرمان از برگزاری دوره های ولایت فقیه، زیبا خوانی قرآن کریم و میثاق طلبگی در حوزه علمیه کرمان خبر داد و افزود: برنامه ریزی های لازم برای ارتقا طلاب ورودی به سطح 2 حوزه علمیه کرمان در دروس ادبیات و اصول صورت گرفته است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات